bazarnews

کد خبر: ۵۸۱۷۲
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۷
در برخی مواقع افراد خودشان نمی توانند با این شرایط مقابله کنند و به یک دوستی نیاز دارند که اقدامی انجام بدهد و آنها را از این شرایط خارج کند.

 با مطالعه این مقاله در مورد دوره های رایج در حوزه استرس، در مورد اقدامات ضروری که باید در صورتی که یک فردی علائم استرس را داشته باشد انجام بدهید، و یک سری نکاتی را در مورد نحوه کمک به آنها و نحوه تشخیص دادن در زمانی که آنها دارای یک مشکل دیگری باشند، یاد بگیرید. 

این مقاله برای شرایط زیر کاربرد دارد:

  • دوست شما همواره دارای استرس باشد
  • نگران باشید که دوستتان با شرایط موجود مقابله نکند
  • شما بخواهید که نحوه کمک به وی را یاد بگیرید.

علل رایج ایجاد استرس چه مواردی می باشند؟

استرس عبارت از یک واکنش طبیعی نسبت به موقعیت های چالشی می باشد و وجود داشتن آن تا یک سطح مشخصی می تواند مفید باشد.

استرس منجر به ایجاد انرژی در شما می شود و باعث می شود که احساس تغییر بیشتری بکنید و بتوانید در موقعیت هایی که به مهارت خاصی نیاز دارند، عملکرد خوبی داشته باشید.

با این وجود، تحمل کردن مقدار زیاد استرس در یک دوره زمانی طولانی مدت می تواند سخت باشد.

برخی از موار رایجی که منجر به ایجاد استرس در افراد می شوند عبارتند از:

  • مشکلات رابطه ای، که شامل خانواده، دوستان، دوست پسرها یا دوست دخترها می باشد
  • ضرب الاجل یا سررسیدها، در مدرسه، کار یا دانشگاه
  • زندگی کردن در شرایط سخت همراه با خانواده در یک جمعی
  • استرس مالی (به خصوص در صورتی که شما خانه نداشته باشید)
  • انتظارات غیرواقعی از شما و سایر افراد
  • تعهدات بیش از حد در یک زمان

چه زمانی باید مداخله کنید

استرس در یک یا چند مورد بر روی فرد تاثیر می گذارد. در صورتی که دوست شما به صورت دائمی یا به ندرت استرس داشته باشد و بخواهد که در بالاترین سطح از یک چیزی باشد یا بر روی شرایط کنترل داشته باشد، در این شرایط احتمالا وی به یک کمک از طرف دوستش نیاز خواهد داشت. احتمالا دوست تان را در یکی از شرایط زیر ببینید:

  • دارای مشکلات تمرکزی می باشد
  • از مواردی که معمولا لذت می بُرد، لذت نمی بَرَد
  • دارای مشکلات خوابی یا تغذیه ای می باشد
  • متوقف کردن این شرایط سخت باشد.

به چه نحوی می توان به یک فرد دچار شده به استرس کمک کرد

قبل از هر کاری اجازه بدهید که آنها بفهمند شما متوجه استرس موجود در آنها شده اید، و اینکه نگران هستید که آنها نتوانند با این شرایط به خوبی مقابله کنند.

شاید آنها فقط به بروز دادن استرسشان نیاز دارند و شناخت این موضوع که آنها می توانند در این مورد با شما صحبت کنند، بتواند به آنها کمک کند.

 صحبت کردن در رابطه با شرایط موجود می تواند به آنها کمک کند تا نشان بدهند که چه چیزی منجر به اذیت شدن آنها می شود. در ادامه یک سری از استراتژی هایی که در این شرایط می توانند مفید باشند، بیان شده اند.

26 مهارت برای مقابله با استرس وجود دارد که باید از آن ها اطلاعات داشته باشید.

همه چیز را قابل مدیریت تر بکنید

سعی کنید که مشکل را حل کنید. با آنها همکاری کنید تا مشخص شود که چه چیزی منجر به ایجاد استرس در آنها می شود، اقدامات را به مراحل کوچکی تقسیم کنید تا از طریق آن آسان تر شوند، و سعی کنید برخی از روشها را که منجر به با انگیزه ماندن می شود را به آنها نشان بدهید.

یک برنامه زمانبندی شده برای درمان استرس داشته باشید

در زمانی که آنها تحت استرس شدید قرار گرفته باشند، ممکن است که هیچ زمانی را به خودشان اختصاص ندهند. شاید در این شرایط روش های ریلکس شدن برای آنها مفید باشد.

استفاده کردن از استراتژی های مقابله ای مثبت

اغلب افراد حتی بدون داشتن شناخت، استراتژی های مقابله ای نامفید همانند تفکر آرزومندانه، خودسرزنشی، نگرانی بیش از حد، بی توجهی نسبت به مشکل و نگه داشتن همه مسائل در درون خودشان را مورد استفاده قرار می دهند. از طرف دیگر، مقابله مثبت می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • ایجاد یک لیست از اهداف سریع و کوتاه مدت
  • تمرکز کردن بر روی موارد مثبت
  • کمک گرفتن برای انجام دادن کارها
  • بهبود روابط و دوستی ها
  • فعالیت یا ورزش فیزیکی
  • استراتژی های مقابله ای مثبت

ضعیف کردن عوامل ایجاد کننده استرس

در برخی مواقع بار کاری یا فعالیت های زیادی بر روی دوش افراد قرار می گیرد. در این موقعیت ها، داشتن افکار بکر و ناگهانی در مور کارهایی که باید انجام دهید و مواردی که باید فراموش شوند یا به تاخیر انداخته شوند، می تواند مفید باشد.

چه زمانی کمک مورد نیاز دوست تان بیشتر از کمک هایی می باشد که شما ارائه می دهید

در صورتی که هیچ یک از استراتژی ها کارایی نداشته باشند، احتمالا باید یک چیز دیگری وجود داشته باشد. شاید عدم کارکرد استراتژی های به این دلیل باشد که دوست شما ذاتا یک فرد استرسی می باشد یا ممکن است که به یک مورد جدی تری نیاز داشته باشد.

کمک گرفتن

در صورتی که فکر می کنید مشکل موجود سخت تر از آن است که دو نفری بتوانید آن را حل بکنید، کمک گرفتن از یکی از سرپرستان یا یک معلم می تواند مفید باشد. در برخی مواقع، فقط صحبت کردن با یک فرد بالغ و باتجربه یا یک متخصص سلامتی (همانند یک مشاور یا روانپزشک) می تواند شرایط موجود را تغییر دهد. در صورتی که شخص مناسب برای کمک گرفتن را در اطراف خودتان پیدا نکرده باشید.

برچسب ها: مضطرب ، کمک ، روانشناسی
نظر کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر:
تلگرام صفحه خبر