bazarnews

کد خبر: ۵۸۱۸۱
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۶
رئیس پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد گفت: بر اثر برخورد ۲ دستگاه خودروی پژو ۲۰۶ و پراید در کمربندی یاسوج سه نفر کشته و سه تن زخمی شدند.

سرهنگ بهنام ویسی پور روز چهارشنبه اظهار داشت: امروز صبح ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه این سانحه به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ گزارش شد.

وی افزود: ماموران پلیس راه بلافاصله در محل این سانحه حضور یافتند، ۳ نفر از سرنشینان خودروی پراید در آتش سوخته بودند و یکی دیگر از آن ها توسط مردم نجات یافته بود.

تصادف در کمربندی یاسوج| ۶ کشته و مصدوم| ۳ سرنشین پراید در آتش سوختند

سرهنگ ویسی پور بیان کرد: ۲ سرنشین خودروی ۲۰۶ به صورت سطحی مصدوم شده بودند که به مراکز درمانی یاسوج منتقل شدند.

وی عنوان کرد: علت این حادثه مرگبار خستگی و خواب آلودگی راننده پراید مشخص شده است.

وی به رانندگان توصیه کرد که به ازای هر ۲ ساعت رانندگی ۱۵ دقیقه استراحت کنند و درصورت خستگی و خواب آلودگی رانندگی نکنند.

کمربندی یاسوج معروف به جاده مرگ دشتروم - تنگاری سالهاست که به قتلگاهی برای مسافران تبدیل شده و طرح چهار خطه کردن این محور که بیش از ۱۲ سال به طول انجامید نیز همواره سوژه رسانه ها و دغدغه متولیان امر بوده است.

این جاده که عرض کمی دارد همواره محل بروز تصادفاتی سنگین و دردناکی بوده و مسئولان امر سعی کردند که با دوبانده کردن این محور تا حدودی به رفع این مشکل کمک کنند.

در حالی که طرح چهارخطه کردن در حدود ۲۰ کیلومتری از این محور پرترافیک در سال های اخیر تا حدود زیادی از بار تصادفات کم کرده بخش هایی از این محور به فاصله حدود ۱۵ کیلومتر همچنان از نعمت دوبانده شدن محروم است.

حوادث رانندگی در کهگیلویه و بویراحمد از سال ۱۳۹۰ تا ۹۵ بیش از یک هزار کشته، ۳۰ هزار زخمی و ۱۵۰ ضایعه نخاعی در پی داشته است.
افزون بر ۶ هزار کیلومتر راه ارتباطی شامل اصلی، فرعی، روستایی و بزرگراه در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد پیش از این تعداد فوتی‌های ناشی از سوانح رانندگی در سال گذشته در این استان را ۱۶۳ نفر ذکر کرد که ۱۵ نفر از این تعداد در حدفاصل دشت روم تا تنگاری بوده است.

بر اساس سالنامه آماری سازمان پزشکی قانونی کشور، استان کهگیلویه و بویراحمد در سال ۹۶ رتبه سوم میزان مصدومان ناشی از حوادث رانندگی را بر حسب جمعیت داشته است.

این استان با داشتن کمتر از ۱۴۰ کیلومتر بزرگراه و شرایط خاص توپوگرافی و کوهستانی یکی از استان‌های خطرناک در زمینه سوانح رانندگی است.

استان کهگیلویه و بویراحمد با جمعیتی حدود ۷۲۳ هزار نفر جمعیت دارای هشت شهرستان، ۱۷ بخش و یکهزار و ۶۷۰ روستای دارای سکنه در جنوب غربی ایران واقع شده است.

بر اساس برآوردها هزینه هر کیلومتر بهسازی و آسفالت راه‌های اصلی در این استان حدود دو تا سه برابر استان‌های کویری است.

از مجموع حدود ۶ هزار کیلومتر راه موجود در این استان بیش از چهار هزار کیلومتر آن راه‌های روستایی است که بیش از ۵۰ درصد آن همچنان خاکی و شوسه است.

برچسب ها: پراید ، آتش ، پلیس
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: