bazarnews

کد خبر: ۵۸۳۶۲
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۱
افرادی که اموالشان به سرقت رفته است با مراجعه به سامانه نمایشگاه مجازی پلیس می‌توانند اموال خود را شناسایی کنند

سرهنگ رضا موذن- معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی کشور- با اعلام این خبر گفت: یکی از مأموریت‌های مهم پلیس تخصصی آگاهی، در کنار بحث مقابله و مبارزه با مجرمان بویژه سارقان، کشف اموال مالباختگان است.

از آنجایی که برخی از مالباختگان در نحوه شناسایی و تشخیص اموال خود دچار مشکلاتی هستند، سامانه نمایشگاه مجازی اموال از سال گذشته در سایت پلیس بارگذاری شد. بخشی از اموالی که پلیس آگاهی کشور به واسطه انجام مأموریت‌های تخصصی کشف می‌کنند در فرآیند سرقت توسط سارقان دچار تغییر می‌شوند و شناسایی را برای مأموران نیروی انتظامی دشوار می‌کند.

معمولاً مالباختگان نشانه‌های خاصی روی اموال خود دارند که فقط برای خودشان قابل شناسایی است، از این‌رو از اموال مسروقه عکسبرداری و در این سامانه بارگذاری می‌شود تا افراد اموال مسروقه خود را به‌صورت اینترنتی و بدون مراجعه حضوری شناسایی کنند.

سرهنگ موذن افزود: یک باکس تحت عنوان «نمایشگاه مجازی اموال» در گوشه سمت راست سایت پلیس به نشانی http://police.ir/ قرار داده شده که افراد با وارد کردن کد ۱۰ رقمی و مشخصات پرونده می‌توانند تصاویر اموال مکشوفه مسروقه را ملاحظه و شناسایی کنند. معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی کشور ادامه داد: در صورت شناسایی اموال توسط مالباخته، کاربران بعد از ۷۲ ساعت بررسی در همان باکس برای مالباخته پیغام می‌گذارند و نتیجه را به او اعلام می‌کنند تا روند قضایی و انتظامی خود را در کوتاه‌ترین زمان ممکن طی کند.

برچسب ها: سرقت ، پلیس ، نمایشگاه
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: