bazarnews

کد خبر: ۵۸۳۶۸
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۹
رییس پلیس آگاهی استان بوشهر از شناسایی و دستگیری یک کلاهبردار حرفه‌ای در سایت‌های خرید و فروش اینترنتی خبر داد.

سرهنگ جوشن سهرابی با اعلام این خبر گفت: این متهم با جعل و سندسازی، مبلغ ۵ میلیارد ریال از فروشندگان کالاهای دست دوم کلاهبرداری کرده است.

وی بیان کرد: با شکایت تعدادی از شهروندان با موضوع کلاهبرداری در سایت‌های خرید و فروش اینترنتی این موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

رئیس پلیس آگاهی بوشهر تصریح کرد: ماموران و کارآگاهان پلیس با تحقیقات میدانی و استفاده از روش‌های نوین، شخصی را شناسایی کردند و تلاش برای دستگیری وی آغاز شد.

سهرابی اظهار کرد: از آنجایی که متهم متواری بود و آدرس و نشانی از وی در دست نبود با گسترش چتر اطلاعاتی مخفیگاهش شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد.

وی با بیان این‌که متهم در بازجویی‌های اولیه به ۱۴ فقره کلاهبرداری با همکاری دوست خود اعتراف کرد، افزود: با اقدام به موقع و تلاش ماموران پلیس آگاهی همدست متهم نیز دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شد.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: این فرد پس از حضور فروشنده و توافق، وی را به آدرسی که از قبل برای فعل مجرمانه خود مهیا کرده بود، هدایت کرده و پس از دریافت کالا با پرداخت مبلغ اندکی وجه نقد به فروشنده، برای مابقی بدهی خود اقدام به صدور چک با عناوین جعلی می‌کرد.

سهرابی ادامه داد: فروشنده‌های مال باخته هنگام وصول چک دریافتی متوجه می‌شوند، عناوین جعلی است و امکان وصول آنها وجود ندارد.

رئیس پلیس آگاهی استان بوشهر با بیان این‌که متهم با همکاری همدستش 5 میلیارد ریال از افراد مختلف کلاهبرداری کرده بود، گفت: هر ۲ نفر پس از تکمیل تحقیقات در اختیار مراجع قضائی قرار گرفتند.

برچسب ها: پلیس ، دستگیری ، کلاهبردار
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: