bazarnews

کد خبر: ۵۸۴۱۲
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۳
آنچه در امروز جامعه می‌گذرد، از گذشته مدارس ناشی شده است، معلمان باید نقطه اصلی نظام تحول و برنامه ریزی نظام تعلیم و تربیت قرار گیرند.

آیین تکریم و معارفه وزیر آموزش و پرورش محسن حاجی میرزایی با حضور اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور، سید محمد بطحائی، وزیر سابق آموزش و پرورش، سید جواد حسینی، سرپرست سابق وزارت آموزش و پرورش، علی ربیعی، سخنگوی دولت، جمشید انصاری، رئیس سازمان امور اداری و استخدامی صبح امروز در سالن حجاب برگزار شد.

جواد حسینی سرپرست سابق وزارت آموزش و پرورش مراسم گفت: مدت سه ماه سرپرستی بنده طولانی نبود؛ اما در این مدت تلاش کردیم فرصت مهم برنامه‌ریزی تابستای برای سال جدید تحصیلی را از دست ندهیم و شاهد مهری پر شکوه باشیم. در این مدت تلاش‌شد انسجام درونی و فرهنگ نظام آموزش و پرورش دچار وقفه نشود.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش افزود: ایجاد نشاط و امید را در این مدت کوتاه در‌نظام آموزش و پرورش، افزایش حقوق دانشجو معلمان، ساماندهی نیروی انسانی، تلاش در راستای سهیم شدن فرهنگیان در ارزش افزوده صندوق فرهنگیان، مقدمات ساخت باشگاه بازنشستگان در استان‌ها، پایان مدارس خشتی و گلی، آماده سازی مدارس سیل زده، رتبه‌بندی‌مدارس، تحقق اجرایی سازی میز سند تحول بنیادین را هدف گذاری کردیم.

سرپرست سابق آموزش و پرورش گفت: باید تلاش کنیم در نظام تعلیم و تربیت گفتمان آموزش و پرورش را ترویج کنیم تا این گفتمان به گفتمان برتر تبدیل شود. باید تلاش کنیم استقلال آموزش و پرورش حفظ شود، همچنین باید تلاش‌شود لشکر اقتصادی بزرگ، اما نهفته و بالقوه نظام تعلیم و تربیت را بیدار کنیم تا شاهد ارتقای این نظام باشیم.

حسینی بیان کرد: نهال اصلی تحول در جامعه آموزش و پرورش است، سازمان تحول آن مدرسه و کارگزاران فکور آن، معلمان هستند. آنچه در امروز جامعه می‌گذرد، از گذشته مدارس ناشی شده است، معلمان باید نقطه اصلی نظام تحول و برنامه ریزی نظام تعلیم و تربیت قرار گیرند.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: