bazarnews

کد خبر: ۵۸۴۵۰
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۲
در آئین تکریم و معارفه وزیر آموزش و پرورش:
معاون اول رئیس جمهور گفت : عده ای کار را خیلی ساده می‌گرفتند و بلافاصله می‌گفتند این تصمیم اقتصادی بوده و به دلایل اقتصادی مثلاً این تصمیمات، تصمیمات درستی نبوده است. ولی وقتی یک جنگ نابرابر اقتصادی اینگونه شروع می شود، حتما جنبه امنیتی اصلی ترین مساله آن است

اسحاق جهانگیری صبح روز شنبه در آئین تکریم و معارفه وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت:  آموزش و پرورش مهمترین مسئولیت در توسعه علمی و اجتماعی کشور را عهده‌دار است، به همین دلیل باید در حوزه تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش سرمایه گذاری کرد.

*هزینه در آموزش و پرورش، سرمایه است

جهانگیری با تاکید بر اینکه هزینه کردن در آموزش و پرورش هزینه سرمایه است نه مصرفی، افزود: نیروی انسانی که ماموریت مهم توسعه کشور را به عهده بگیرد باید در مدرسه و آموزش و پرورش تربیت شود.

معاون اول رئیس جمهوری تصریح کرد: در مدرسه باید تمام مهارت های زندگی آموزش داده شود و آموزش و پرورش باید کانون آموزش و گفت وگو باشد.

*محصول مدارس انسان‌هایی خلاق، مبتکر و نوآور باشد.

جهانگیری با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش باید کانون استدلال، منطق و دستیابی منطقی به ارزش ها و معیارهای دینی و اخلاقی باشد، افزود: از نهاد مدرسه باید انسان پرسشگر، متفکر و نقاد و مشارکت جو در جامعه بیرون بیاید.

معاون اول رئیس جمهوری، مشارکت‌جویی را یکی از مباحث اصلی توسعه جوامع دانست و خاطرنشان کرد: مسئولان آموزش و پرورش در مقابله با تنگناها باید به فرهنگ و ساختار داخلی این وزارتخانه توجه کرده و به گونه ای برنامه‌ریزی کنند که محصول مدارس انسان‌هایی خلاق، مبتکر و نوآور باشد.

*اسناد بالادستی آموزش و پرورش کامل است

جهانگیری گفت: بخاطر جایگاه آموزش و پرورش در جمهوری اسلامی و وجود اسناد بالادستی در این عرصه می توان گفت تقریبا سند مهم دیگری نیست که در آموزش پرورش نیازی بوده و برای آن اقدامی نشده باشد و همه آنها تاکید زیادی بر اجرای سندهای بالادستی خصوصا سند تحول بنیادین دارند، هم معلمان و هم دولت، رئیس جمهوری و هم وزرایی که انتخاب شدن، تکلیف ویژه ای در اجرای آن دارند.

معاون اول رییس جمهوری تاکید کرد: در این سالهایی که این سند در دست بوده، معمولا برنامه های وزرایی که انتخاب می شوند، برنامه های جامعی برای عبور از تنگناهاست و چشم انداز بسیار روشنی برای نظام تعیین کرده است؛ برنامه اصلی آموزش و پرورش این است که این سند را به صورت دقیق اجرا کند.

*تعویض رئیس جمهور آمریکا برنامه ها را به هم ریخت

وی بیان کرد: بعد از انتخابات سال ۹۲ به دنبال این بودیم که اولویت های مهمی که پیش روی کشور است را شناسایی کنیم و براساس آن اولویت ها تلاش کنیم که مسائل کشور را حل و فصل کنیم.

جهانگیری خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین‌ موضوعات، بحث های بین المللی بود که اقدامات زیادی انجام گرفت، توافقاتی شد و با کشورهای مهمی در دنیا گفت وگو انجام گرفت تا اینکه در آمریکا رییس جمهور جدید انتخاب شد و در اردیبهشت ۹۷ از برجام خارج شد.

*هدف آمریکا فروپاشی جمهوری اسلامی است

معاون اول رییس جمهوری یادآورشد: اینکه آمریکایی‌ها با صراحت، قاطعیت و هیچ پرده پوشی ای می گویند «ما راهبرد فشار حداکثری را بر ایران به عنوان دستور کار اصلی قرار دادیم»؛ هدف شان در اوایل فروپاشی جمهوری اسلامی و حتی فروپاشی ایران بود و اهداف حداقلی شان‌ که هم اکنون نیز مطرح می کنند، فروپاشی اقتصاد ایران است.

*تصمیمات اقتصادی در جای خود قابل بحث است

جهانگیری عنوان کرد: حال یک جنگ اقتصادی نابرابر ظالمانه‌ای، اینگونه علیه اقتصاد کشور شروع شده است و اردیبهشت ۹۷رسما آن را اعلام کردند، اینکه در آن زمان چه شرایطی به جهت اقتصادی درکشور حاکم بود و چه تصمیماتی گرفته شد و چرا گرفته شد؛ اینها در جای خود قابل بحث است و درباره‌اش بحث خواهیم کرد.

*تصمیم من امنیتی بود

وی تصریح کرد: عده ای کار را خیلی ساده می‌گرفتند و بلافاصله می‌گفتند این تصمیم اقتصادی بوده و به دلایل اقتصادی مثلاً این تصمیمات، تصمیمات درستی نبوده است. ولی وقتی یک جنگ نابرابر اقتصادی اینگونه شروع می شود، حتما جنبه امنیتی اصلی ترین مساله آن است، شما هم مدام فکر می کنید در این جنگ آنها کجا را هدف قرار داده اند؛ خصوصا اینکه اگر اطلاعات دقیقی از طریق دستگاه های اطلاعاتی به ما برسد که کدام کشور منطقه با چه میزان پول و در کجا می‌خواهند فشار وارد کنند و توانمندی ما برای مقابله چگونه است؛ همه اینها کمک می کند که سیاستگذار بتواند تصمیم به موقع بگیرد و بتواند سیاست طرف مقابل را به شکست بکشاند. کسی هم نمی آید بگوید این تصمیم من صرفا یک تصمیم اقتصادی است که براساس سیاست‌های اقتصادی و علم اقتصاد اتخاذ شده است.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: