bazarnews

کد خبر: ۵۸۵۰۰
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۰
دو هفته پس از طوفان شدید دوریان، شنبه شب طوفان استوایی "هومبرتو" باهاما در آمریکای مرکزی را در نوردید.

سرعت این طوفان ۸۰ کیلومتر در ساعت تخمین زده شده است.

مرکز ملی ردیابی طوفان در آمریکا (NHC) که مقر آن در میامی قرار دارد، مسیر این طوفان را ۴۸ کیلومتری شرق جزیره آباکو  اعلام کرده است؛ منطقه ای که بیشترین آسیب را در طوفان دوریان تجربه کرد.

آژانس ملی مدیریت بحران باهاما ضمن هشدار نسبت به جاری شدن سیل در مناطق کم ارتفاع، پیش بینی کرد؛ در اکثر مناطق این کشور، ۵ تا ۱۰ سانتی متر باران ببارد.

این مرکز  گزارش داد؛ شدت طوفان در شمال غرب باهاما شدید نخواهد بود؛ منطقه ای که ساکنان آن در تلاش هستند پس از ویرانی ناشی از طوفان دوریان، زندگی عادی خود را از سر گیرند؛ اما ساکنان این مناطق نگرانند که طوفان هومبرتو، روند کمک رسانی به آسیب دیدگان طوفان دو هفته پیش دوریان را کند سازد.

"کارل اسمیت" سخنگوی آژانس ملی مدیریت بحران باهاما در این باره گفت: طوفان هومبرتو احتمالاً روند امدادرسانی به آسیب دیدگان طوفان قبلی را کند خواهد کرد، اما طرح های جایگزین در این مورد در نظر گرفته شده است.

بر اساس پیش بینی مرکز ملی ردیابی طوفان در آمریکا، یکشنبه شب طوفان هومبرتو شدت گرفته و به گردباد تبدیل خواهد شد اما این مرکز به ساکنان اطمینان داده که این گردباد از ساحل باهاما و فلوریدای آمریکا فاصله خواهد داشت.

طوفان دوهفته گذشته دوریان که از آن به عنوان یکی از شدیدترین طوفان های اقیانونس آرام نام می برند، ۵۰ کشته برجای گذاشت که ۴۲ تن آنها در آباکو و ۸ نفر در گرند باهاما جان باختند.

با توجه به این که یکهزار و ۳۰۰ نفر همچنان مفقود هستند، مقام های باهاما بر این باورند که آمار جانباختگان آن طوفان احتمالاً افزایش یابد.

باهاما، کشوری واقع در آمریکای مرکزی و در اقیانوس اطلس است که بیش از سه هزار جزیره بزرگ و کوچک دارد. این کشور در شرق فلوریدای آمریکا و در شمال کوبا واقع است و ۳۵۰ هزار نفر جمعیت دارد و پایتخت آن شهر "ناسائو" است.

برچسب ها: طوفان ، امریکا ، مرکزی
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: