bazarnews

کد خبر: ۵۸۵۱۶
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۱
در نشست خبری رئیس سازمان حج و زیارت مطرح شد؛
رئیس سازمان حج و زیارت گفت : در سازمان حج و زیارت هیات رسیدگی به تخلفات وجود دارد. سیستم‌های بازرسی و نظارتی نیز حاکم است. اگر احساس شود تخلفی صورت می‌گیرد با این موارد قاطع برخورد خواهد شد. اجازه نمی‌دهیم این مسائل وارد حوزه کارگزاری زیارتی شود.

گروه بازار دیجیتال بازارنیوز : نشست خبری رییس سازمان حج و زیارت امروز صبح برگزار شد. موارد مختلفی در نشست امروز توسط علیرضا رشیدیان مطرح شد که یکی از مهمترین آنها اشاره به بحث قاچاق تلفن همراه و سوءاستفاده از زوار حج و کربلا، به منظور قاچاق موبایل بود.

*کنترل قاچاق موبایل در حوزه ماموریت سازمان حج و زیارت نیست/از طریق کارگزاران، زائران را توجیه می کنیم

علیرضا رشیدیان در باره نقش سازمان حج و زیارت در کنترل قاچاق گوشی گفت : این موضوع در ماموریت سازمان حج و زیارت نیست. ما مسؤولیتی نسبت به قاچاق گوشی همراه نداریم اما از طریق کارگزاران زیارتی، زائران توجیه می‌شوند تا فریب افراد سودجو را نخورند، چرا که سفر زیارتی قداست دارد.

*گزارشی از قاچاق موبایل توسط کاروان های زیارتی به ما نرسیده

او با بیان این که هیچ گزارشی از دستگاه‌های مربوطه درباره‌ تخلف مدیران کاروان‌ها و یا کارگزاران زیارتی در موضوع کلاهبرداری و سوءاستفاده از زائران در قاچاق گوشی و رجیستری به دست این سازمان نرسیده است، اظهار کرد: در سازمان حج و زیارت هیات رسیدگی به تخلفات وجود دارد. سیستم‌های بازرسی و نظارتی نیز حاکم است. اگر احساس شود تخلفی صورت می‌گیرد با این موارد قاطع برخورد خواهد شد. اجازه نمی‌دهیم این مسائل وارد حوزه کارگزاری زیارتی شود.

*قصه سوءاستفاده از زائران برای قاچاق موبایل چیست؟

اخیرا اخباری منتشر شده بود که برخی افراد سودجو (قاچاقچی) با «سوء‌استفاده از تسهیلات درنظر گرفته شده برای مسافران»، با مراجعه مستقیم به مسافران و یا از طریق کاروان‌های زیارتی و آژانس‌های مسافرتی، اقدام به خرید اطلاعات هویتی مسافران و زائران نموده و با پرداخت مبالغی به آن‌ها، با استفاده از اطلاعات هویتی ایشان (کد ملی، شماره سیمکارت و شماره گذرنامه) در سامانه گمرک، اینگونه اظهار می‌دارند که این شخص هنگام ورود به‌کشور یک گوشی به‌عنوان کالای همراه مسافر با خود داشته است (که ادعایی کذب ولی عملاً غیرقابل احراز توسط گمرک است) سپس از این طریق گوشی‌های قاچاق خود را که در حالت قانونی امکان ثبت ندارند را ثبت و قابل استفاده (تطهیر ظاهری کالای قاچاق) می‌نمایند.

 

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: