bazarnews

کد خبر: ۵۸۶۳۱
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۳
در مراسم چهل و چهارمین سالگرد تاسیس اورژانس کشور مطرح شد؛
معاون اول رئیس جمهور گفت : وقتی وزیر صنایع بودم پیکان را متوقف کردم و گفتم آیا خودم اماده ام زن و بچه خودم را با این خودرو به جاده ببرم؟ بنابراین در ان مقطع تصمیم گرفتم تولید پیکان را متوقف کنم.

گروه بهداشت و درمان بازارنیوز : اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور در مراسم چهل و چهارمین سالگرد تاسیس اورژانس کشور، به نکات زیر اشاره کرد :

*امیدوارم خداوند به شما توفیق بدهد که خدمات بهتر و بیشتر ارائه کنید. در مواقع حادثه، چه در اثر بیماری های جسمی و چه حوادث طبیعی و رانندگی، اولین دلگرمی همه مردم این است که با اورژانس تماس بگیرند. شما فریادرس مردم هستید که موجب تقویت اعتماد انها می شوید.

*مردم هر کشوری مهم ترین انتظارشان این است ک در حادثه ها کسانی در کنارشان باشند و وقتی این انجام شود اعتماد مردم به کارآمدی ها بیشتر میشود.

*در هنگام وقوع حوادث، انتظار است تلفات به حداقل برسد ک مسئولیت اولیه آن با اورژانس است ولی حوادثی ک منجر ب این اتفاقات می شود، نیازمند برنامه ریزی ریشه ای و بنیادی است.

*بر اساس امارهای اورژانس میتوان فهمید چه میزان تلفات داریم و مشکلات کجاست؟ حفظ جان مردم و سلامت مردم اولین و مهمتریم وظیفه تمام دستگاه های کشور است.

*وقتی جمعیت کمتر بود تا ۲۷ هزار مرگ جاده ای داشتیم که با همت خوب دست اندرکاران، تا سالهای گذشته روند کاهشی داشتیم و به آمار حدود ۱۷ هزار در ۹۷ رسیدیم.این عدد در کنار امار صدمات و جراحات بسیار وحشتناک است.

آقای هادیان فر رییس راهور ناجا در جلسه ای گفتند برنامه داریم که تا ۲۰۰۰ نفر تعداد فوتها را کاهش دهیم. ۵۱ درصد تلفات در لحظه حادثه است و ۴۹ درصد در مسیر و بیمارستان است. اقای دکتر نمکی باید هدف گذاری کنند تا تلفات کاهش یابد. 

* وقتی وزیر صنایع بودم پیکان را متوقف کردم و گفتم آیا خودم اماده او زن و بچه خودم را با این خودرو به جاده ببرم؟ بنابر این در ان مقطع تصمیم گرفتم تولید پیکان را متوقف کنم.

*اتفاقاتی که در کشور می افتد و منجر به افزایش بیماری ها می شود، بابد پیگیری شود. محیط زیست را برای سلامت مردم در این دولت به جد پیگیری کردیم. به عنوان مثال بنزین با کیفیت بین المللی عرضه می شود.

*در این دولت مصمم بودیم طرح تحول سلامت را با حداقل هزینه اجرا کنیم.خوشبختانه دستاوردهای خوبی داشت. با اجرای طرح، پرداختی از جیب مردم کاهش پیدا کرد.اما الان در شرایط بودجه ای سختی هستیم. تلاشمان این بوده است که نفت بفروشیم. کمترین تردیدی برای ادامه طرح تحول سلامت در دولت وجود ندارد.

* امریکایی ها به انواع و اقسام شیوه ها در جابه جایی پول و... مانع ورود دارو به کشور شده اند. من امیدوارم در دولت بتوانیم نیازهای بخش بهداشت درمان را تامین کنیم.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: