bazarnews

کد خبر: ۵۹۰۲۲
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۴
وزیر صمت گفت: خیلی از دوستان می‌گفتند که این‌ها را عرضه کنیم، بعد از سه ماه فراخوان بدهیم که بیایند و کاتالیز را نصب کنند. من نمی‌توانستم و هیچ وقت هم راضی نشدم و گفتم مسائل ایمنی و زیست محیطی را نمی‌شود  کوتاه آمد.

گروه کشت و صنعت بازارنیوز: رضا رحمانی در واکنش به این مسئله که خودروسازان بهانه سازی برای عدم عرضه می‌کردند، گفت: این بحث برای اواخر ۹۷ و اوایل سال جاری است. ولی ما دیدیم که این روند از حالت عادی خارج شده است؛ بنابراین من بازرسانی از داخل خودشان، از بیرون و حتی در قسمت‌هایی بازرس مقیم اعزام کردم.

وی افزود: برخی می‌گفتند ماشین‌ها رادیو ضبط ندارد، چرا این ماشین را عرضه نمی‌کنید. این بهانه است. ما این موارد را بررسی کردیم. دوستان به من گزارش دادند  و گفتند درست است که این رادیو ضبط ندارد،   اما ECU هم ندارد. به خاطر این است که در انبار مانده نه به خاطر ضبط.

 
برخی خودروها کاتالیز نداشتند
رحمانی ادامه داد: در برخی موارد دیدیم خودرو هیچ عیبی ندارد و آماده است. درست می‌گفتند. ولی این خودرو کاتالیز نداشته است. در سه ماه گذشته  ۳۰ تا ۴۰ هزار خودرو به این شکل در انبار‌ها بوده است. ظاهر خودرو همه چیز سالم است. استارت بزن و برو. تا چند سال گذشته اصلا بحث کاتالیز مطرح نبود. ولی این بحث محیط زیست است.
 
اگر مسائل امنیتی و محیط زیستی حل نشود،اجازه عرضه نمی دهم
وزیر صمت خاطر نشان کرد: خیلی از دوستان می‌گفتند که این‌ها را عرضه کنیم، بعد از سه ماه فراخوان بدهیم که بیایند و کاتالیز را نصب کنند. من نمی‌توانستم و هیچ وقت هم راضی نشدم و گفتم مسائل ایمنی و زیست محیطی را نمی‌شود  کوتاه آمد.
 
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: