bazarnews

کد خبر: ۵۹۰۹۶
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۷
سرما خوردگی از جمله بیماریی هایی است که سرعت انتقال آن بسیار سریع می باشد و در فصل هایی مانند بهار، زمستان و پاییز بسیار رایج است

روش های جلوگیری از سرماخوردگی در سفر!

 

هیچکس دلش نمی خواهد که مسافرتش با عطسه و گلو درد و سرفه خراب شود! اما چه نکاتی است که باید به آن ها توجه کنید؟ آیا برای پیشگیری از سرما خوردگی در سفر راهی وجود دارد؟ در ادامه با ما همراه باشید تا چند مورد از مهم ترین روش ها را برای تان شرح دهیم. در ضمن ما برترین ایرلاین های خارجی را نیز در مقاله ای دیگر معرفی کرده ایم که بررسی آن خالی از لطف نیست.

دستان خود را بشویید

فقط تنفس میکروب ها در بدن کافی نیست تا فرد بیمار شود. در بیشتر موارد، در هنگام تماس جسمی دو فرد، باکتری ها راحت تر پخش می شوند. شاید فکر کنید که این مرحله کم ارزش است و هیچ تاثیری برای جلوگیری از سرماخوردگی نخواهد داشت اما یکی از اساسی ترین راه هایی است که می توان از عوامل بیماری زا و میکروب که باعث ناخوشایند شدن حال جسمی فرد می شود از بدن دور نگه داشت. در صورت عدم وجود صابون و آب، باید ضد عفونی کننده دستی همیشه با مسافر حمل شود تا اطمینان حاصل شود که می توانند دست خود را تمیز کنند. در مسافرت باید حتما پس از تماس با اشیاء از قبیل صندلی، سینی شخصی یا سایر وسایلی که ممکن است تمیز نباشند، دستان خود را بشویید.

 

 

 

روش های جلوگیری از سرماخوردگی در سفر!

محیط اطراف خود را ضد عفونی کنید

هنگامی که قصد سفر دارید و با خرید بلیط هواپیما وسیله نقلیه سفر خود را انتخاب می کنید باید حتما به فکر ضد عفونی کردن آن باشید. این بسیار ضروری است که اگر با هواپیما سفر می کنید، ناحیه ای که در طول پرواز در آن قرار می گیرد را با دستمال های مخصوص و یا مواد مخصوص ضد عفونی کننده تمیز کنید. این نواحی شامل صندلی، کمربند، سینی و هر سطح دیگری است که با آنها در تماس خواهید بود می شود.

این امر به ویژه برای افرادی که با نوزادان و کودکانی که تمایل به لمس همه چیز در اطراف خود دارند بسیار ضروری است، زیرا جدا از اینکه کودکان سیستم ایمنی ضعیف تری دارند تماس با چنین سطوحی به طور کلی برای شان ناامن است. دستمال مرطوب ضد عفونی کننده راههای قابل حمل و مؤثر برای اطمینان از جلوگیری از میکروب هایی که باعث سرماخوردگی و سایر موارد می شوند است که برای تهیه آن ها می توانید به داروخانه ها مراجعه نمایید. همچنین توصیه می شود تا آنجا که ممکن است وسایل شخصی خودتان را به همراه داشته باشید تا از تماس با سطوح هواپیما و وسایل هتل به بهترین نحو جلوگیری شود.

انتخاب صندلی

هنگامی که شما با تهیه بلیط چارتر قصد سفر با هواپیما را دارید باید به نکات ریز و درشت زیادی توجه کنید. به طور عملی غیرممکن است که بدانید هواپیمایی که در آن به مسافرت می روید مسافر دارای سرماخوردگی یا میکروب است یا نه! اما انتخاب صندلی می تواند بدون توجه به سایر مسافران در هواپیما از خطر ابتلا به سرماخوردگی جلوگیری کند.

مطالعات انجام شده توسط دانشگاه های مختلف در سراسر جهان نشان می دهد که صندلی هایی که در کنار پنجره قرار دارند، در برابر میکروب ها و بیماری ها از جمله ایمنی هایی که باعث سرماخوردگی می شوند از مصونیت بیشتری برخوردار هستند. پس این مورد هم می تواند تاثیر بسزایی بر روی جلوگیری از سرما خوردگی در مسافرت تان داشته باشد. همچنین در انتخاب صندلی های پارک یا مکان های دیدنی که می روید دقت کنید، صندلی های کثیف می تواند باعث مریضی و سرماخوردگی شما شود.

روش های جلوگیری از سرماخوردگی در سفر!

آماده سازی بدن

بعد از اینکه شما با تهیه یک بلیط خارجی قصد سفر می کنید، باید نکات مهمی را در خصوص آمادگی برای مسافرت انجام دهید، که یکی از این نکات مهم، اطمینان از آماده بودن بدن است. طبق تحقیقات انجام شده آمار سرماخوردگی در مسافرت هایی که به روش هوایی انجام می شود نسبت به سایر روشهای حمل و نقل بیشتر است.

برای اینکه بدن شما برای مبارزه با ویروس ها و پاتوژن ها آمادگی داشته باشد، می توانید چند کار ساده انجام دهید. اولین مورد این است که به بدن خود پیش از سفر استراحت دهید. این کار به بدن اجازه می دهد تا به راحتی با پاتوژن ها مقابله کند. دوم این که اطمینان حاصل شود که مواد غذایی مصرفی قبل از سفر هوایی پر از قند و کربوهیدرات نیست چرا که این دو ماده می تواند سیستم ایمنی بدن را تضعیف کرده و بدن را بی عیب تر و بی پاسخ نسبت به عوامل بیماری زا کند. طبق مطالعات انجام شده، غذاهایی که قند زیادی دارند می توانند سلولهای ایمنی بدن را که با عوامل بیماری زا مبارزه می کنند را به شدت کاهش دهند.

آخرین راه آماده سازی بدن قبل از سفر، استفاده از مکمل های پشتیبانی ایمنی است که به جلوگیری از بیماری کمک بسیاری می کند. با توجه به سیستم ایمنی مسافر، ممکن است این میزان کارایی لازم در حد نیاز باشد، به همین دلیل برای تهیه چنین مکمل هایی حتما باید به پزشک مراجعه کنید.

منبع: آژانس بازاریابی اسپاتنا

برچسب ها: سرماخوردگی ، سفر ، بیماری
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: