bazarnews

کد خبر: ۵۹۲۰۷
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۴
در برنامه دستخط مطرح شد؛
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت : ۷۰ درصد از کل ارزی که به کالاهای اساسی تعلق می‌گیرد، از ثبت سفارش تا واردات، مربوط به حوزه کاری وزارت جهاد کشاورزی است.۲۳ درصد متعلق به وزارت بهداشت برای تامین دارو و تجهیزات پزشکی است. یک درصد مربوط به کاغذ است.۶ درصد مابقی نیز به لاستیک سنگین، مواد اولیه لاستیک و کاغذ بوده تعلق دارد. از کل ارز‌هایی که برای کالای اساسی تخصیص یافته، فقط ۶ درصد متعلق به وزارت خانه ما بوده است که آن هم لاستیکش را وزارت راه و کاغذش را وزارت ارشاد توزیع می‌کند.

گروه کشت و صنعت بازارنیوز: رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت، درباره وضعیت ارز‌های اختصاص یافته به کالا‌های اساسی گفت: در ارتباط با توزیع ارز‌های کالا‌های اساسی توضیح مختصری بدهم، ۷۰ درصد از کل ارزی که به کالاهای اساسی تعلق می‌گیرد، از ثبت سفارش تا واردات، مربوط به حوزه کاری وزارت جهاد کشاورزی است.۲۳ درصد متعلق به وزارت بهداشت برای تامین دارو و تجهیزات پزشکی است. یک درصد مربوط به کاغذ است.۶ درصد مابقی نیز به لاستیک سنگین، مواد اولیه لاستیک و کاغذ بوده تعلق دارد. از کل ارز‌هایی که برای کالای اساسی تخصیص یافته، فقط ۶ درصد متعلق به وزارت خانه ما بوده است که آن هم لاستیکش را وزارت راه و کاغذش را وزارت ارشاد توزیع می‌کند.

برخی می‌خواهند همه چیز را گردن ما بیاندازند
وی افزود: برخی زمانی که می‌خواهند ما را بزنند اینطور استدلال می‌کنند که انگار همه این ارز‌ها در اختیار ما بوده و ما این‌ها را هزینه کردیم در نتیجه عواقبش را ما باید بپذیریم.

وزیر صمت در ادامه گفت: این دستور آقای رئیس جمهور است. دوستان ما با بانک مرکزی و گمرک جلساتی گذاشتند و در ارتباط اند. در برخی حوزه‌ها به کسی ارز تخصیص داده شده، ولی او جنس وارد کشور نکرده است. این اگر از یک بازه معینی بگذرد، قطعا تخلف است، مگر این که دلیل داشته باشد. اینجا بانک مرکزی مسئول کار است. یعنی ما و گمرک همه اطلاعات را به بانک مرکزی می‌دهیم. در این مسئله ما از وزارت خانه‌هایی هستیم که مجدانه پیگیریم.

انبار‌های محتکرین مواد اولیه لاستیک را پلمب کردیم
رحمانی درباره برخورد با متخلفین گفت: در برخی موارد به من گزارش شده که مواد اولیه لاستیک وارد شده، اما تاجر به تولید کننده نمی‌دهد و قیمت را تا چند برابر بالا می‌برد. بنده خودم تماس گرفتم و دستور دادم انبار‌هایی که تولید کننده‌ها می‌گویند را شناسایی می‌کنید و به سرعت پلمب می‌کنید و اگر موادی وجود دارد، با قیمت معقول در اختیار تولید کننده قرار می‌دهید.

لبنیاتی‌های گران فروش را جریمه کردیم
او خاطرنشان کرد: ما بسیاری از واحد‌های لبنیاتی را جریمه کردیم و پرونده به تعزیرات ارجاع دادیم و جریمه شدند. اخیرا با شرکت‌های هواپیمایی که گرانفروشی کرده بودند نیز چنین کاری انجام دادیم. در کل آنجایی که سیستم ما هشدار داده، سهل انگاری نکردیم، مگر آن که خدایی نکرده خبر نداشته باشیم. ما اگر کالایی متوجه شویم که کالایی که می‌خواهد وارد شود، نمونه داخلی دارد، حتما جلوی ورود آن به داخل کشور را می‌گیریم.
 
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: