bazarnews

کد خبر: ۵۹۴۴۹
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۹
محمد امید در روستای لاریچه از توابع شهرستان دهاقان در جنوب غربی اصفهان اظهار داشت: گردشگری روستایی و توسعه بوم گردی در سال ۹۷ چشمگیر بود به طوری که تعداد واحدهای بوم‌گردی از ۲۰۰ در ابتدای سال به ۲ هزار واحد تا پایان سال رسید.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور با بیان این که روستاییان استقبال خوبی از طرح‌های بوم‌گردی کردند، اظهار داشت: بوم‌گردی نقش مهمی در اشتغال روستایی و مهاجرت معکوس دارد و باعث آشتی شهر و روستاها شده است.

وی با اشاره به توجه ویژه دولت دوازدهم به این موضوع، خاطرنشان کرد: دولت از محل صندوق توسعه ملی ۱.۵ میلیون دلار برای توسعه و اشتغال روستایی تخصیص داد که ۱۵ درصد آن برای توسعه گردشگری است. 

امید اضافه کرد: ۲ کار خوب در کنار بوم‌گردی روستایی شکل گرفته که شامل ارائه خدمات جانبی مانند غذاهای محلی و صنایع دستی و استفاده از ظرفیت فضای مجازی و شبکه اطلاعات ملی کشور است به طوری که دسترسی به آن‌ها راحت شد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور تصریح کرد: منابع خوب دیگری علاوه بر صندوق ملی از محل صندوق کارآفرینان امید و بانک سینا برای توسعه روستایی و اشتغال‌زایی از طریق طرح‌های مختلف مانند بوم گردی در نظر گرفته شده است.

وی همچنین با اشاره به سفر امروز خود به اصفهان گفت: در جلسه کارگروه اشتغال استان مباحث مربوط به تسهیلات بانکی برای اشتغال‌زایی روستایی مورد بحث قرار گرفت و در جلسه‌ای با سرمایه‌گذاران روستایی برخی از مشکلات آن‌ها بررسی و حل شد.

امید به بازدید خود از چند طرح صنعتی و بوم‌گردی روستایی در استان اصفهان نیز اشاره و تاکید کرد: در این بازدیدها نیز مسائل و مشکلات این واحدها بررسی و دستورهای لازم برای پیگیری آن‌ها صادر شد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور در سفر روز چهارشنبه خود به اصفهان از یک واحد در حال احداث پرورش شترمرغ در روستای برسیان در شرق شهرستان اصفهان بازدید کرد. 

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: