bazarnews

کد خبر: ۵۹۴۷۱
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۵
رئیس سازمان غذا و دارو در نشست خبری نمایشگاه ایران فارما:
محمدرضا شانه ساز؛ معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو در دومین نشست خبریِ پنجمین نمایشگاه بین المللی ایران فارما با تشکر از سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت یکی از نتایج چرخش چرخ های صنایع کشور، اکنون در صنعت داروسازی مشهود است.

گروه بهداشت و درمان بازارنیوز: شانه ساز افزود: تلاش می شود تا بیمه گرها با هزینه کمتر بتوانند پوشش بهتری ارایه دهند اما در حوزه مارکتینگ فعالیت و هزینه ای نشده است..

او بیان کرد: سالهاست شرکت های دارویی وارد فعالیت های تبلیغات نشده اند و یکی از معضلات صنعت دارو در صادرات همین موضوع است. بنابراین ممکن است مردم باور کنند داروی ایرانی حرفی برای گفتن ندارد اما ما توانستیم بخش اعظمی از شعارهای مشخص شده را محقق کنیم..

 

نمایشگاه سال به سال بهتر شده است

محمدرضا شانه ساز افزود: نمایشگاه ایران فارما بهانه خوبی برای نمایش این توانمندی هاست او ضمن اشاره به اینکه نمایشگاه ایران فارما در سال نخست از حضور کشورهای خارجی زیادی بهره مند نبود بیان کرد: این نمایشگاه سال به سال بهتر شده و مطمئنیم که با ابتکاری که سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران به خرج می دهد، نمایشگاه ایران فارما مرجعیت منطقه ای و بین المللی می یابد.

شانه ساز افزود: سالهاست در تولید داروهای معمولی و سنتی نتایج خوبی گرفته ایم و در زمینه بایوتکنولوژی و نانوتکنولوژی و سلول درمانی جزو معدود کشورهای دنیا هستیم که حرف هایی برای گفتن داریم. اکنون مولکول های لازم برای درمان بیماری ها در کوتاه ترین زمان توسط شرکت های دانش بنیان با قیمت پایین تولید می شوند.

او گفت: رونمایی از داروهای جدید، امروز برای ما عادی شده است و در منطقه، چنین کشوری توسعه یافته در زمینه دارو نداریم.

 

محصولات جدیدی برای رونمایی وجود دارد

رئیس سازمان غذا و دارو در بخشی از سخنان خود در نشست خبری پنجمین نمایشگاه ایران فارما گفت: کارخانه های داروسازی داخلی، محصولات جدیدی برای رونمایی و ورود متناوب داروهای جدید به بازار دارویی دارند. علاوه بر این دانشکده های داروسازی و شرکت های تولیدی داخلی نیز با برخورداری از دانش و سازماندهی روابط بین بخشی و بین رشته ای، ارتباط صنعت و دانشگاه را با روال منطقی به مرحله رو به رشد و بالنده رسانده اند.

شانه ساز گفت: کشور ما در زمینه تولید مواد اولیه دارویی سالهاست بیش از نیمی از نیاز داخل را تولید می کند و فضای زیادی هم برای تولید مواد اولیه و ایجاد ارزش افزوده مربوط به آن دارد. او ادامه داد ما می توانیم تبدیل به قطب تولیدی مواد اولیه در دنیا شویم و ثروت عظیم و اشتغال بالایی در کشور ایجاد کنیم.

 

پیشرفته ترین آزمایشگاه های منطقه را داریم

شانه ساز در پاسخ به سوال خبرنگاران و درباره اثربخشی داروهای داخلی گفت: کشور ما از پیشرفته ترین آزمایشگاه های کنترل غذا و دارو در منطقه برخوردار است. در کنارآزمایشگاه مرجع کنترل غذا و دارو ، تعدادی آزمایشگاه همکار با شاخص هایی که داروهای وارداتی تست می شوند نیز حضور دارند که داروهای داخلی را ارزیابی می کنند.

او افزود: زمانی که داروی جدیدی وارد می شود آزمون های زیاد با مراحل پیچیده را طی می کند و روی بیماران داوطلب نیز استفاده شود و این مسیر به خوبی وبا روال طبیعی در کشور طی می شود.  دکتر شانه ساز ادامه داد نمایشگاه  ایران فارما می تواند با افزایش بخش های کارگاهی و نشست های تخصصی اقبال بین المللی نمایشگاه ایران فارما را سال به سال بیشتر کند.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: