bazarnews

کد خبر: ۵۹۶۴۹
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۷
زهرا صدراعظم نوری رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران صبح امروز در نطق پیش از دستور خود که در جلسه علنی شورا ایراد کرد با اشاره به فرا رسیدن روز ملی آتش نشان گفت: امیدوارم با گسترش فرهنگ ایمنی و پیشگیری از حوادث بتوانیم به حفظ و صیانت از سرمایه‌های انسانی و کاهش خسارات مالی به شهروندان دست یابیم.

رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران با بیان اینکه تنوع مأموریت‌های آتش نشانان در سطح شهر تهران علاوه بر حوادث آتش سوزی و انواع حوادث دیگر مانند مقابله با مواد شیمیایی خطرناک و آواربرداری ساخمان و برق گرفتگی را شامل می‌شود، اظهار کرد: این موضوع سبب شده که کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری در حوزه ایمنی و آتش نشانی طی ۲ سال فعالیت خود تمرکز ویژه‌ای کند.

نوری با بیان اینکه اولین موضوع تلاش جهت بهبود شرایط محیط کاری و سلامت جسمی و روحی آتش نشانان است، گفت: از اقدامات شهرداری تهران در توسعه ایستگاه‌های آتش نشانی در کاهش زمان رسیدن به محل حادثه تقدیر می‌کند.

او افزود: طی دوره جدید مدیریت شهری ۳۰۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان هزینه تجهیزات آتش نشانان شده و تعداد ایستگاه‌ها به ۱۳۰ ایستگاه رسیده است و ۶ ایستگاه هم در حال ساخت است.

صدراعظم نوری خاطرنشان کرد: موضوع دوم تلاش برای کاهش نرخ وقوع حوادث آتش سوزی در فضا‌های بسته ساختمانی و فضای باز شهری و پیشگیری از وقوع انواع حوادث محتمل برای شهروندان در تردد و استفاده از فضا‌های عمومی شهر شامل بوستان‌ها، فضای سبز، معابر و پیاده‌رو‌ها است.

او با اشاره به سند برنامه ۵ ساله سوم شهر تهران گفت: شهرداری به عنوان مسئول اصلی حفظ ایمنی در فضا‌های عمومی شهر موظف است به منظور پیشگیری از وقوع حوادث به ویژه ایمنی تردد شهروندان در فضا‌های عمومی شهر ساختار مدیریت ایمنی و بحران تهران را بازنگری کند.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به بازدید‌هایی که از پارک‌ها و مراکز تجاری داشته اظهار کرد: پس از بازدید از ۳۵۰ پارک ۱۰ هزار خطر شناسایی شد که ۷ هزار مورد در حوزه ایمنی و بهداشت و ۳ هزار خطر در حوزه محیط زیست گزارش شده است و مخاطرات فیزیکی با ۶۵ درصد و در مخاطرات فیزیکی مواجهه با برق گرفتگی با ۲۱ درصد بیشترین سهم را به خود اختصاص داده است.

صدراعظم نوری با بیان اینکه بیش از ۶۸ درصد وسایل بازی پارک‌ها می‌تواند مخاطرات جدی برای کودکان داشته باشد، گفت: ضعف ایمنی در سیستم‌های برقی و مکانیکی آب نما‌ها و نبود امکانات مناسب بهداشتی از عمده‌ترین خطرات و مشکلاتی است که در سال‌های اخیر حوادث ناگواری را متوجه کودکان کرده است.

او با تأکید بر اینکه شهرداری باید گزارش اجرای تکالیف مندرج در مصوبه ایمن سازی را هر چه سریع‌تر ارائه دهد، گفت: شهرداری باید از برنامه بودجه مصوب سالیانه در خصوص تخصیص در ردیف اعتباری مستقل به فعالیت‌های بهداشت، ایمنی و محیط زیست گزارشی به شورا ارائه دهد.

برچسب ها: پارک ، تهران ، خطر
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: