bazarnews

کد خبر: ۵۹۶۹۰
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۹
امین امینی، با اشاره به اهمیت تغذیه دانش آموزان اظهار کرد: دانش آموز در مرحله جهشی رشد نوجوانی قرار دارد و باید والدین به این مسئله توجه کنند که مواد لازم و ضروری برای رشد نوجوانان تامین شود چرا که عدم تغذیه مناسب، موجب تاخیر در افزایش وزن، قد و استخوان می شود و در آینده جبران ناپذیر است.

امینی افزود: دانش آموزان قبل از رفتن به مدرسه باید یک وعده غذا را میل و در محیط مدرسه نیز به همان مقدار تغذیه مصرف کنند.

کارشناس تغذیه در دانشگاه علوم پزشکی کردستان، بیان کرد: تغذیه دانش آموزان در دوره ابتدایی و متوسطه بسیار مهم است، در دوره ابتدایی به دلیل حجم و گنجایش کم این دانش آموزان، مختصر غذایی را میل کرده و کمتر از یک ساعت گرسنه خواهند شد و نوجوانان دوره متوسطه نیز به دلیل جهش رشد و صرف کردن انرژی نیاز دارند در طول روز چندین بار غذا بخورند.

امینی عنوان کرد: چون آهنگ سرعت رشد نوجوانان با سرعت بیشتری صورت می گیرد، نیازمند ویتامین، پروتئین و انرژی بیشتری هستند، بنابراین ضرورت دارد والدین و مسئولان مدرسه این وضعیت را برای دانش آموزان در نظر بگیرند.

وی ذکر کرد: دانش آموزان از فاصله صبحانه تا نهار نیاز دارند یک یا دو میان وعده غذا مصرف کنند و با توجه به داشتن پروتئین باید مغذیی و غذایی کامل باشد.

کارشناس تغذیه در دانشگاه علوم پزشکی کردستان، بهترین میان وعده غذایی برای دانش آموزن را لقمه پنیر و گردو دانست و خاطرنشان کرد: باید مدیران مدارس به بوفه داخل مدرسه توجه ویژه داشته باشند و طبق دستور العمل تغذیه مجاز را برای دانش آموزان عرضه کنند.

امینی خاطرنشان کرد: دانش آموزان دختر باید از قرص های آهن با توجه به وضعیت فیزیولوژی در هفته یک بار و به دلیل نبود ویتامین D در بدنشان لازم است در ماه یک بار این قرص را مصرف کنند.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: