bazarnews

کد خبر: ۵۹۸۹۷
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۸
در نشست اقتصادی بازارنیوز مطرح شد؛
سید فرید موسوی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در نشست اقتصادی بازارنیوز، گفت: در سال ۷۱ اگر فردی تمام در آمد متعارفش را پس انداز می‌کرد، ۶ سال طول می‌کشید تا صاحب خانه شود که در حال حاضر این عدد به ۱۷ سال رسیده است و اگر طبق شاخص دوره‌ی انتظار، محاسبه کنیم، این عدد به ۵۰ سال می‌رسد.

گروه راه و مسکن بازارنیوز: سید فرید موسوی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در نشست اقتصادی بازارنیوز، در مورد شاخص دسترسی به مسکن نیز گفت: در سال ۷۱ اگر فردی تمام در آمد متعارفش را پس انداز می‌کرد، ۶ سال طول می‌کشید تا صاحب خانه شود که در حال حاضر این عدد به ۱۷ سال رسیده است و اگر طبق شاخص دوره‌ی انتظار، محاسبه کنیم، این عدد به ۵۰ سال می‌رسد. یعنی اگر فردی یک سوم درآمدش را پس انداز کند، بعد از ۵۰ سال صاحب خانه می‌شود درحالی که حاکمیت موظف است مسکن را برای او فراهم کند.

*عدم توانایی در تامین مسکن، عامل بی انگیزگی جوانان

رئیس فراکسیون جوانان مجلس، مشکل مسکن را یکی از عوامل بی انگیزگی جوانان دانست و اظهار داشت: در بحث‌های مدیریتی گفته می‌شود که انگیزه، برای انجام دقیق و موفق یک کار، لازم است. برای مثال، پس از مدتی تمرین و ممارست، می‌توان از روی یک دیوار یک متری پرید، ولی اگر دیوار سه متری در مقابل ما باشد، هیچ انگیزه‌ای برای تمرین پیدا نمی‌کنیم. اگر عکسی از وضعیت موجود را برای دیگران نشان دهیم، متوجه خواهیم شد که وضعیت کنونی، بحران است.

وی افزود: متاسفانه شرایط کنونی، توان جوانانی را که فردای کشور را می‌سازند، مستهلک می‌سازد و انگیزه‌شان را از بین می‌برند. در همین شرایط، عده‌ای می‌گویند فرهنگ را ارتقا دهید، به بهداشت و درمان بپردازید، مگر برای جوان، با این حجم از یاس و نا امیدی و درآمد کم، می‌شود چنین کاری کرد؟  

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: