bazarnews

کد خبر: ۵۹۹۰۸
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۴
 نهم مهر ماه همزمان با مراسم گرامیداشت روز جهانی سالمندان در سالن همایش‌های بین المللی برج میلاد (سند ملی سالمندان) با حضور سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وحید قبادی دانا رییس سازمان بهزیستی کشور و معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، رونمایی شد.

قبادی دانا؛ رئیس سازمان بهزیستی کشور  با اشاره به رونمایی از سند ملی سالمندان که دبیرخانه ملی آن ار سال 83 آغاز به کار کرده است، گفت: این سند که امروز بعد از 15 سال به مشارکت وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و مشارکت شهرداری تهران رونمایی شد؛ می‌تواند بعنوان نخستین نقشه راه برنامه ریزی و سیاست گذاری در عرصه سالمندی باشد.

به گزارش تسنیم در حالی روز گذشته سند ملی سالمندان رونمایی شد که این سند در سال‌های گذشته در دو نوبت مجزار رونمایی شده بود! محسن سلمان‌نژاد رئیس وقت دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور در سوم دی 96 عنوان کرده بود: سند ملی سالمندان کشور توسط رییس‌جمهور در جلسه شورای عالی سلامت به تصویب رسید و دبیرخانه شورای ملی موظف به هماهنگی‌های مرتبط با حسن اجرای اهداف است.

در تاریخ 9 مهر ماه 97 نیز ، انوشیروان محسنی بندپی رئیس سابق سازمان بهزیستی کشور نیز در این باره گفته بود:  سند ملی سالمندان بعد از کش و قوس‌های فراوان و بعد از چندین سال برای اجرا ابلاغ شده و شورای ملی سالمندان دو کارگروه شامل کارگروه امنیت و سلامت غذایی سالمندان و کارگروه شورای عالی رفاه و تامین اجتماعی تشکیل ‌داده است.

در حالی سند ملی سالمندان روز گذشته برای چندمین بار رونمایی شد که رونمایی‌های قبلی از این سند نیز گره‌ای از مشکلات سالمندان بر طرف نکرده است.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: