bazarnews

کد خبر: ۵۹۹۲۱
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۱
در حالی که با اقدام جدید سازمان هواپیمایی جابه‌جایی زوار اربعین با نرخ‌های مشخص برای تاریخ 20 تا 30 مهر انجام می‌شود اما هنوز بسیاری از شرکتهای هواپیمایی برنامه پروازی خود را اعلام نکرده‌اند و مسافران سرگردان چگونگی خرید بلیت هواپیما هستند.

کندی ارائه بلیت‌ها از سوی برخی شرکت‌های هواپیمایی مسافران را با چالش نبودن بلیت هواپیما در مسیرهای نجف و بغداد و مشخص نبودن تاریخ سفر آنها مواجه کرده است.
مسافران هوایی اربعین امسال شاید دغدغه خرید بلیت‌های گران برای رسیدن به شهرهای عراق را نداشته باشند اما هنوز نمی‌دانند می‌توانند در تاریخ اعلام شده بلیت تهیه کنند یا خیر؛ چرا که چند شرکت هواپیمایی که مجوز پروازهای اربعین را دریافت کردند هنوز برنامه پروازی خود را به فرودگاه‌های نجف و بغداد ارائه نکردند و خبری از فروش بلیت این ایرلاین‌ها در دفاتر رسمی اعلام شده از سوی سازمان هواپیمایی نیست.
نرخ بلیت اربعین در فاصله 20 تا 30 مهرماه با نرخ مصوب 2.2 میلیون تومانی ارائه می‌شود و 10 روز مانده به این تاریخ انجمن شرکت‌های هواپیمایی هنوز نتوانسته است ایرلاین‌هایی که از سازمان هواپیمایی مجوز فروش بلیت گرفته‌اند را وارد پروسه ارائه بلیت کند.
از هفته‌های گذشته اعلام شده که امسال فروش بلیت اینترنتی پروازهای اربعین قدغن است و ایرلاین‌ها به نوبت دریافت مجوز و بعد از هماهنگی با فرودگاههای عراق به صورت تدریجی بلیت‌ها را وارد بازار می کنند اما مسافرانی که قصد سفر هوایی به عتبات را دارند ترجیح می‌دهند به رسم هرساله هر چه سریعتر بلیت خود را تهیه کنند تا اگر موفق به تهیه بلیت هواپیما نشدند با یکی دیگر از شقوق حمل‌و نقل خود را به مراسم اربعین برسانند.
همزمان پیش فروش بلیت‌ قطارهای اربعین از اوایل مهر امسال آغاز شده است و معلوم نیست تاخیر شرکت‌های هواپیمایی در ارائه برنامه پروازی خود چقدر باعث جاماندن مسافران از تهییه بلیت در در مسیرهای ریلی و جاده‌ای شود.
ملاک صدور مجوز پروازی برای شرکت‌های هواپیمایی، توان عملیاتی شرکت‌ها، رعایت دقیق اصول ایمنی و ظرفیت آنها است اما مشخص نیست چرا سازمان هواپیمایی به ایرلاین‌هایی مجوز پرواز داده است که قادر به برنامه ریزی به موقع برای ارائه بلیت در بازار فروش نبودند.
بیش از 11 شرکت هواپیمایی امسال مجوز پروازهای اربعین را دریافت کرده‌اند اما تاکنون تنها پنج ایرلاین اقدام به ارائه برنامه پروازهای خود و فروش بلیت هواپیما کرده‌اند.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: