bazarnews

کد خبر: ۵۹۹۷۴
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰
رئیس بنیاد ملی توانمندسازی گندمکاران ایران
عطا الله هاشمی گفت: دولت یارانه‌های که در رابطه با تولید گندم پرداخت می‌کند این یارانه‌ها را قطع و محصول کشاورزان را به قیمت جهانی و عادلانه خریداری کند.

گروه کشت وصنعت بازارنیوز: عطا الله هاشمی افزود: یارانه که دولت در راستای تولید گندم پرداخت می کند «پنهان» و «اغلب به دست کشاورزان نمی رسد» و در عین حال «چندان موثر و کارسازهم نیست».

وی اظهارداشت: گندمکاران به قیمت خرید تضمینی گندم به ازای هر کیلوگرم دو هزار و ۲۰۰ تومان به هیچ وجه موافق نبوده چرا که حداقل قیمت نباید کمتر از دو هزار و ۵۰۰ تومان باشد.

رئیس بنیاد ملی توانمندسازی گندمکاران ایران گفت: دولت با اعلام این نرخ موجبات نارضایتی کشاورزان را در سراسرکشور فراهم کرده است.

وی در ادامه از دولت و شورای اقتصاد خواست در زمینه نرخ خرید تضمینی محصول راهبردی گندم بازنگری جدی داشته باشد.

هاشمی تصریح کرد: کشاورزان هیچ سوبسیدی در رابطه با تولید گندم از دولت نمی خواهند بلکه انتظار دارند قیمت خرید این محصول مهم کشاورزی بصورت عادلانه تعیین شود.

وی گفت: تولید کنندگان گندم حقوق مصرف کنندگان را مدنظر دارند ولی اعتقاد براینکه یارانه ها و سوبسید های که به مردم پرداخت می شود نباید از جیب گندمکاران باشد بلکه دولت باید این هزینه ها را پرداخت کند.

رئیس بنیاد ملی توانمندسازی گندمکاران ایران افزود: دولتی که بخواهد از مصرف کنندگان با جیب دیگران حمایت کند از انصاف به دور است.

وی اظهارداشت: کشاورزان موظفند امنیت غذایی و خودکفایی تولید گندم را در کشور حفظ کنند منتها حمایت از مصرف کنندگان باید ازطریق دولت انجام شود نه از طریق کشاورز گندمکار!!.

هاشمی گفت: بنیاد ملی توانمندسازی گندمکاران ایران به عنوان یک سازمان مردم نهاد غیر انتفاعی و غیر دولتی بیشتربر روی منافع ملی تاکید دارد تا منافع خود.

وی افزود: اگر قیمت خرید تضمینی گندم برای سال زراعی جدید اصلاح نشود سطح زیر کشت و مقدار تولید گندم برای سال آینده به خطر خواهد افتاد.

رئیس بنیاد ملی توانمندسازی گندمکاران ایران ضمن انتقاد شدید اظهارداشت: بطورکلی در هیچ کجای دنیا عرف نیست که تولید کننده برای قیمت گذاری محصول خود حضور نداشته باشد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه تولید کننده باید نفر اول برای قیمت گذاری محصول باشد، یادآورشد: بخش کشاورزی تنها جایی که از تشکل ها و نمایندگان بخش برای جلسات تصمیم گیری، تصمیم سازی، سیاست گذاری و قیمت گذاری محصولات دعوت نمی شود و این مسئله از جمله اعتراضات جدی کشاورزان است.

برچسب ها: گندم ، کشاورزی ، بازارنیوز
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: