bazarnews

کد خبر: ۵۹۹۷۸
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰
سخنگوی ستاد حذف یارانه‌ها گفت: رعایت احتیاط برای اجرای قانون حذف یارانه افراد پردرآمد الزامی است.

گروه اقتصادکلان بازارنیوز: حسین میرزایی با اشاره  به نحوه اجرای قانون حساس حذف یارانه ثروتمندان اشاره کرد و اظهارداشت: با توجه به اینکه کشور در شرایط حساس به سر می برد و انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخابات سال ۱۴۰۰ در پیش است شرایط سیاسی بر روی رفتار و کنش های کشور اثر خواهد گذاشت.

وی اظهارداشت: تمامی دستگاه ها برای انجام یک اقدام بزرگ جهت حذف یارانه افراد پردرآمد باید با یکدیگر همراهی کنند علاوه براین جامعه باید آمادگی پذیرش چنین تصمیم مهمی را داشته باشد.

سخنگوی ستاد حذف یارانه ها ادامه داد: کاهش فضای شناسایی دهک های پردرآمد امری طبیعی بوده وهمچنین بعد حساسیت اجتماعی باید از جانب مردم، رسانه ها و سایر دستگاه ها کاهش یابد که بستر این مهم هم اکنون فراهم شده است.

وی افزود: فراهم شدن بستر مورد نیاز در ستاد اجرایی حذف یارانه ها برای هماهنگی دستگاه های مربوطه سبب شده مردم از بلاتکلیفی خارج و به جای ارتباط با چند دستگاه تنها با ستاد مدنظر ارتباط برقرار کنند به طوری که تاکنون با سامانه ۰۲۱۶۳۶۹ نزدیک به شش هزار نفر تماس برقرار کرده اند.

میرزایی اظهار داشت: تعداد قابل توجهی از تماس های مزبور به کسانی مربوط بوده که یارانه آنها به دلایلی واریز نشده که با ورود به موقع و لحظه ای سازمان هدفمندی یارانه ها مشکلات موردنظر رفع شده است.

وی ادامه داد: افرادی هم که به پیشخوان دفاتر دولت مراجعه کرده اند نحوه پاسخگویی دفاتر را با سامانه ۰۲۱۶۳۶۹ به ستاد مدنظرارائه و همچنین نحوه همکاری این دفاتر به طور دائم پایش شده است.

سخنگوی ستاد حذف یارانه ها با بیان این مطلب که پیش بینی می شود میزان خطا در حذف یارانه ها کمتر از ۱۰ درصد باشد، گفت: اطلاع رسانی برای حذف یارانه افراد پردرآمد با همکاری رسانه ملی و سایر رسانه ها مطلوب بوده و در حال حاضر شرایط برای اجرای مرحله نخست حذف یارانه پردرآمدها فراهم است.

وی با اشاره به اینکه تلاش بسیاری صورت گرفته تا اطلاعات صحیح و قابل اتکا مبنای بررسی وسع مردم قرار گیرد، افزود: در گام دوم از فرمول های وسع سنجی بسیار دقیقی استفاده می شود.

میرزایی اظهارداشت: یارانه برخی از افراد که به اصطلاح سیستمی رد حساب شده و به دلیل ایجاد یک مسئله شماره حسابی در سازمان هدفمندی یارانه ها ثبت نبوده به اشتباه حذف شده است.

وی ادامه داد: اطلاع رسانی سریع از سوی سازمان هدفمندی یارانه ها به این افراد شده و افراد مزبور باید بلافاصله به بانک مراجعه و اعلام حساب کنند تا یارانه آنها واریز شود.

سخنگوی ستاد حذف یارانه ها در ادامه با اعلام این خبر که مجموع متوسط تراکنش های خرید خانوار طی چهار ماهه نخست امسال بررسی شده است، گفت: افرادی که باید یارانه های آنها حذف شود شناسایی شده اند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه یارانه افراد شناسایی شده به طور قطعی حذف نشده و این افراد می توانند نسبت به حذف یارانه خود اعتراض کنند به رادیو اقتصاد یادآور شد: اعتراض های مزبور با فرمول دقیق و اطلاعات صحیحی شناسایی و به صورت سیستمی و میدانی بررسی خواهد شد.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: