bazarnews

کد خبر: ۶۰۰۴۶
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۱
«رویین تن» نیروی زمینی ارتش خودروی سبک تاکتیکی جدید ضد گلوله مقاوم برابر گلوله‌های هسته فولادی است که در آن فناوری‌های نوظهور و بدیع به کار گرفته شده است.
 
رعایت الزامات الگوی ستاد کل نیرو‌های مسلح و استاندارد‌های دفاعی ایران، قدرت و تحرک بالا و توان به وزن عالی و قابلیت حفظ جان خدمه و نفرات سرنشسن در مقابله با تهدیدات میدان نبرود و عملیات تروریستی از جمله مشکلات این خودروی جدید نزاجا است.

ربات هوشمند شبکه محور (حیدر ۱) از دیگر دستاورد‌های جدید سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی زمینی ارتش است که دارای شش چرخ فعال ۶ در ۶ است، قابلیت‌های حمل بار، چرخش ۳۶۰ درجه و دارای قابلیت و تشخیص موانع عبوری را داراست.

پهپاد دست پرتاب «فرپاد» یکی دیگر از دستاورد‌های سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی زمینی ارتش است که ماموریت آن شناسایی و مراقبت به منظور تجهیز گروهان‌های اطلاعات رزمی تیپ‌های متحرک هجومی و واکنش سریع است.

پهپاد فرپاد مجهز به سامانه خلبان خودکار، ایستگاه زمینی قابل حمل و تصویربرداری به صورت شبانه روزی است

سامانه اخلالگر‌های گنبدی و جهتی انواع مولتی روتور‌های جاسوسی و مهاجم یکی دیگر از دستاورد‌های نیروی زمینی ارتش است که این سامانه قابلیت نصب روی خودرو و استقرار ثابت و همچنین کشف اهداف به صورت تصویری را دارد.

یکی از دستاورد‌های مهم سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی زمینی ارتش طراحی و ساخت سامانه هدایت و کنترل «موشک نقطه زن لبیک ۱» است که انجام تست‌های آزمایشگاهی، مونتاژ نهایی سیستم جهت تست میدانی، و همچنین انجام تست‌های میدانی و عملیاتی از جمله اقدامات انجام شده بر روی این سامانه است.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: