bazarnews

کد خبر: ۶۰۰۷۱
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۵
آیت الله رئیسی در دیدار با خانواده معظم شهدا، روحانیون و اقشار مختلف مردم با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌ها و استفاده از فرصت‌ها، تصریح کرد: باید از ظرفیت نیروی انسانی متراکم، کارآمد و جوان و ظرفیت‌های مادی و ساحلی استان هرمزگان درست استفاده شود.

رئیسی ادامه داد: در برخی از کشور‌های اروپایی که با ساحل و دریا ارتباط کمی دارند؛ اما بیش از ۵۰ درصد تولید ناخالص ملی آن‌ها، اقتصاد دریا است.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه جا دارد اقتصاد دریای ما فعال باشد و اهالی استان هرمزگان و استان‌هایی از این دست دغدغه اشتغال نداشته باشند، گفت: خداوند متعال این موهبت و ظرفیت را عنایت کرده و باید از این ظرفیت و موهبت بهترین استفاده را داشت.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه دغدغه دستگاه قضا مبارزه با قاچاق سازمان یافته است، تصریح کرد: دغدغه ما کوله‌بر‌ها و کسانی که کالایی را برای اینکه زندگی را اداره کند از نقطه‌ای به نقطه دیگر حمل کند، نیست.

وی ادامه داد: دغدغه ما قاچاقچیان بزرگی است که تمام این کسانی که در این میدان قاچاق هستند، عوامل آن‌ها می‌باشند آن‌ها دست پشت پرده هستند و خودشان به میدان نمی‌آیند، آن‌ها را نمی‌شود دید و باید آن‌ها را کشف کرد.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به بازدید خود از بندر شهید رجایی و نشست با مسئولین متولی مبارزه با قاچاق در ابتدای ورودش به استان هرمزگان، بیان داشت: مسئله ما آن عزیز مرزنشینی نیست که برای ارتزاق خانواده خود دنبال یک کالا می‌رود، بلکه مسئله ما مسئله‌ای است که تولید ملی را تهدید می‌کند.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه سخن گفتن از رونق تولید باید با مبارزه با قاچاق کالا همراه باشد، ادامه داد: مبارزه با قاچاق سازمان یافته که دست‌های پشت پرده‌ای هستند و کانتینری بلکه کانتینر‌هایی و نه یک محموله بلکه محوله‌های را از شهری به شهری جابجا می‌کنند، مسئله اساسی است.

وی با قدردانی از سپاه برای مبارزه با قاچاقچیان صید که دریا و آبزیان را تهدید می‌کنند، گفت: صیادان محلی اینکه چه زمانی، در چه نقطه‌ای و چه صید کنند را خوب میدانند و به هیچ عنوان اقدام آن‌ها دریا را تهدید نمی‌کند، بلکه صیادی این افراد روز به روز بر امنیت و اقتصاد دریا می‌تواند بیفزاید.

رئیس قوه قضاییه خاطرنشان کرد: افرادی که سپاه با آن‌ها برخورد کرده و خارجی‌هایی که از اساس آبزیان را تهدید می‌کنند به عنوان کاری است که حتما باید انجام می‌شد.

آیت الله رئیسی گفت: ما در گام دوم انقلاب هستیم بنده به خودم و مسئولان عرض می‌کنم استفاده از ظرفیت‌ها برای استعداد و توانایی‌هایی که امروز می‌تواند با در اختیار گذاشتن این ظرفیت‌ها شکوفایی خود را نشان بدهد ضروری است.

رئیس قوه قضاییه افزود: چرا بگوییم این امکانات را در اختیار این آقا، فرد خاص یا شاخص بگذاریم و در منطقه‌ای کار می‌کند تا دیگران همه کارگر او بشوند. از کجا معلوم اگر ظرفیت به طور عادلانه در اختیارگذارده نشود همان دانشجویی یا روستایی که فکر نمی‌کنیم تبدیل به مبتکر و کارآفرین شود، نه فقط در منطقه روستا یا شهر خود، بلکه در کشور بتواند تاثیرگذار باشد.

وی بیان کرد: افرادی هستند که در عرصه علم، دانش و فناوری با در اختیار گذاشتن زمینه مناسب گاهی از خانواده‌ای یتیم، جانباز، شهید و گوشه‌ای از روستا برای کشور و اسلام مایه افتخار شده‌اند.

آیت الله رئیسی با تأکید بر تقسیم عادلانه ظرفیت‌ها و عدالت استخدامی بیان کرد: جامعه باید احساس کند کسانی که دارای امکان و ظرفیت تحصیلی بوده‌اند امکانات استخدامی برای آن‌ها عادلانه و شفاف قرار می‌گیرد.

رئیس قوه قضاییه ضمن اشاره به اینکه پارتی بازی و رابطه ناسالم مضر است، گفت: اعتماد مردم با اینگونه موارد از بین می‌رود، البته ممکن است کسی راضی شود، امام علی (ع) در این باره فرمودند ممکن است رضایت چند تن بر آورده شود، اما اعتماد عمومی از بین می‌رود.

وی با اشاره به عدالت استخدامی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در گام دوم، عدالت را یکی از محور‌های مورد تأکید دانستند، این فقط عدالت قضایی نیست بلکه عدالت در همه حوزه‌ها از جمله آموزش و به ویژه عدالت استخدامی است.

آیت الله رئیسی گفت: عدالت استخدامی یعنی فراخوان عمومی قرار دادن و بهترین‌ها را جذب کردن است که این درست و قابل دفاع است.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به معضلاتی مثل بیکاری و دغدغه اشتغال اظهار کرد: از آنچه خداوند متعال به ما عطا کرده باید بهترین استفاده را داشته باشیم، فقر، بیکاری و تبعیض دست ساخته نوع ارتباطات ناسالم اعضای بشر است.

وی با تأکید بر اینکه فقر و تبعیض محصول روابط ناسالم است، ادامه داد: کاستی‌ها به خاطر استفاده نکردن صحیح از موهبت‌های الهی است که باید حل شود، البته گاهی فردی امکاناتی دارد، اما می‌خواهد زندگی فقیرانه داشته باشد به اختیار خودش است.

آیت الله رئیسی ادامه داد: از امام علی (ع) سوال کردند جود بهتر است یا عدالت؟ ایشان فرمودند عدالت چرا که عدالت هر چیزی را در جای خود قرار می‌دهد و جامعه را می‌شود با عدالت حفظ کرد؛ اما جود امر فردی و شخصی است.

رئیس قوه قضاییه تأکید کرد: بندرعباس جزو بلادی است که به مردم و خانواده شهدای آن باید افتخار کرد.

وی ادامه داد: همچنین امروز به غرور و عزتی که سلحشوران در خطه بندرعباس آفریدند و مرزبانانی که از خلیج همیشه فارس دفاع می‌کنند و به افتخاراتی که در میدان‌های بسیاری ایجاد کرده‌اند، باید مباهات کرد.

آیت الله رئیسی با اشاره به تخلفات زیست محیطی افزود: نکاتی که به صورت مصداقی در استان هرمزگان بیان شده باید یادداشت و مورد توجه قرار بگیرد.

رئیس قوه قضاییه تاکید کرد: خدمت کردن به این مردمی که هر جا انقلاب نیاز داشته شیعه و سنی در این استان حاضر شده‌اند، باعث افتخار ما است و به قول عزیزی استان رنگین کمانی است که عرب، ترک،فارس، یزدی، کرمانی و بندری دارد و از همه جا هستند و خدمت کردن به این مردم برای همه ما افتخار است.

برچسب ها: رئیسی ، قوه قضایه ، قاچاق
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: