bazarnews

کد خبر: ۶۰۰۸۲
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۸
شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در گفتگوی تلویزیونی در شبکه الجزیره تاکید کرد که عربستان سعودی اعتقاد دارد که می‌تواند از آمریکا در روند تقابل با ایران استفاده کند، اما واقعیت این است که این واشنگتن است که از عربستان در مسیر منافع خود در منطقه استفاده می‌کند.

قاسمدر این گفتگو تاکید کرد که عربستان از حمایت از آرمان فلسطین دست برداشته و تمام اقدامات لازم برای تامین امنیت و آسایش اسرائیل در منطقه را دنبال می‌کند. وی به اظهارات محمد بن سلمان ولیعهد عربستان در پیگیری راه حل سیاسی در تعامل با ایران گفت که گرچه این مواضع اظهار نظری مثبت به شمار می‌رود، اما همراه با اقدامات عملیاتی نخواهد بود.

معاون سید حسن نصرالله ادامه داد که عربستان سعودی از مذاکره با ایران در خصوص بررسی مسائل امنیت منطقه‌ای خودداری می‌کند.

نعیم قاسم تاکید کرد که عربستان و امارات بازوهای خدمت‌رسانی به سیاست‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه هستند و جنگ در یمن از سوی همین بازوها انجام شده است.

وی اظهار داشت که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از عربستان پول می‌گیرد و در عین حال انتقادات گسترده‌ای را درخصوص عملکرد عربستان مطرح می‌کند. قاسم گفت که نقش امارات نیز مانند عربستان منفی و بد است و این کشور به دنبال اشغال بخشی از خاک یمن است. ریاض و ابوظبی طمع زیادی به جنوب یمن و عدن و خلیج عدن دارند و همین موضوع باعث افزایش رقابت میان آن‌ها شده است.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: