bazarnews

کد خبر: ۶۰۱۲۹
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۵
رییس اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهر تهران گفت: عقیم‌سازی سگ‌های ولگرد روند کندی دارد.

 شینا انصاری در پاسخ به پرسشی مبنی بر سرانجام ساماندهی سگ‌های ولگرد به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: با توجه به اینکه نظارت بر ساماندهی سگ‌های ولگرد بر عهده اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهر تهران گذاشته شده کارگروه نظارتی در این حوزه ایجاد کردیم که تاکنون سه جلسه با حامیان حقوق حیوانات تشکیل جلسه داده است. 

او ادامه داد: تمام مراحل ساماندهی سگ‌های ولگرد اعم از زنده گیری، شرایط نقاهتگاه، عقیم و رهاسازی با حضور کارشناسان و حامی حقوق حیوانات مورد بررسی قرار گرفت و سه کمیته فنی، آموزش و فرهنگی و حقوقی برای به روز رسانی دستورالعمل ساماندهی سگ‌های ولگرد در سال 87 تشکیل شد. 

رییس اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهر تهران همچنین گفت که؛ در همه شهرهای ایران به جز تهران کار ساماندهی سگ‌های ولگرد با وزارت کشور و متولی آن فرمانداری است. فرمانداری به دلیل جایگاهی که دارد توان هماهنگ‌سازی همه نهادها و سازمان‌های دخیل در این موضوع مثل وزارت بهداشت را دارد. در تلاش هستیم این وظیفه بر متولی اصلی خود بازگرداند شود. 

انصاری همچنین درباره آخرین وضعیت ساماندهی سگ‎‌‌های ولگرد با بیان اینکه روند عقیم‌سازی آن‌ها کند شده است، گفت: در حال حاضر تقاهتگاه سگ کهریزک پیمانکار ندارد و عقیم‌سازی به صورت محدود در آرادکوه انجام می‌شود؛ روزانه 20 تا 30 سگ. این درحالی است که باید عقیم‌سازی بیش از این عدد باشد اما متاسفانه هنوز فعال نشده است.

اقتصادآنلاین

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: