bazarnews

کد خبر: ۶۰۱۶۳
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۴
پروژه گاوداری با سرمایه‌گذاری 300 میلیارد تومان و خانه امید با سرمایه‌ یک میلیارد تومان اجرا خواهند شد. وی همچنین از شرکت تعاونی محافظ سازان آرش با موضوع فعالیت استحصال فلزات غیر آهنی(مس) در شهرک صنعتی رزن بازدید کرد.

میزان پیشرفت فیزیکی این طرح در حال حاضر ۸۵ درصد و میزان آورده آن ۵ میلیارد تومان توسط سرمایه‌گذار است که عملیات ساخت و ساز آن از سال 96 آغاز شده است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیش از افتتاح طرح‌ها ابتدا در شورای برنامه‌ریزی همدان شرکت کرد که در آن جلسه رشد و توسعه را منوط به حضور کارآفرینان و سرمایه گذاران اعلام و تأکید کرد: باید با دستی پاک از کارآفرینان و سرمایه گذاران حمایت کنیم.
محمد شریعتمداری خطاب به استاندار همدان تأکید کرد: باید دولت را بهره‌ور و این مهم را به عنوان مهمترین مسئله در جلسات پیگیری کرد تا به رشد اقتصادی دست یابیم.
شریعتمداری با بیان اینکه باید شبکه‌های اجتماعی را برای کمک به دولت به کار گرفت، خواستار جلب و جذب شرکای اجتماعی شد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: وحدت و همدلی در بین مسئولان کشور و در استان همدان موج می زند.
وی با بیان اینکه باید اعتماد مردم را نسبت به نظام و دستگاه‌های اجرایی جلب کرد، ادامه داد: همدان جزو استان‌های نمونه است و سرمایه اجتماعی خوبی در این دیار داریم.
 سهم اشتغال روستایی
 به بیش از ۲۵ درصد افزایش یافت
وی گفت: سه ماه نخست امسال سهم اشتغال روستایی و بخش‌های زیر ۱۰ هزار نفر از سه درصد کل سبد اشتغال کشور به 3/25 درصد افزایش یافت.
شریعتمداری با بیان اینکه  اشتغال پایدار روستایی از مهمترین تاکیدات دولت تدبیر و امید است اظهار داشت: در راستای ایجاد و توسعه اشتغال پایدار روستایی یک و نیم میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی اختصاص یافت.
وی ادامه داد: همچنین در راستای توسعه اشتغال یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون دلار ارز تبدیل به ریال شده و از مجموع منابع ۹۰ هزار میلیارد تومان از این میزان تاکنون پرداخت شده است.
وی با بیان اینکه بانک‌ها باید در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی همکاری داشته باشند گفت: استاندار همدان رؤسای بانک‌هایی را که در این حوزه همکاری ندارند، عزل کنند.
شریعتمداری با اشاره به همکاری و همدلی نمایندگان مردم همدان در مجلس شورای اسلامی در مسیر توسعه استان اظهار داشت: همدان استان مستعدی است که در حوزه‌های صادراتی در عرصه بین المللی می درخشد.
شریعتمداری گفت: نرخ بیکاری فصل بهار سال 98 در استان همدان از 2/8 درصد  به 2/6 درصد کاهش یافته است.
 550 طرح اقتصادی
با سرمایه 200 میلیاردی دراستان
استاندار همدان نیز گفت: دولت به استان همدان نگاه ویژه‌ای دارد و ظرفیت‌های ویژه‌ای در استان همدان برای توسعه وجود دارد.
سید سعید شاهرخی افزود: بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در قالب ۵۵۰ طرح اقتصادی در استان در حال اجرا است.
وی با بیان اینکه استان همدان مانتد یک کارگاه بزرگ است ادامه داد: چندی پیش آرزوی مردم درجزین محقق شد و قروه درجزین به شهرستان درگزین ارتقا یافت.
 بانک توسعه‌ تعاون آماده پرداخت تسهیلات به بخش تولید است
رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک توسعه‌ تعاون گفت: این بانک به هیچ وجه چالش و کمبود نقدینگی ندارد و از آمادگی لازم برای پرداخت تسهیلات و حمایت از واحدهای تولیدی برخوردار است.
حجت‌ا... مهدیان بیان کرد: با وجود اینکه ریالی اضافه برداشت از محل  منابع بانک مرکزی نداریم اما مدیریت خوب منابع و مصارف موجب شده این بانک با کمبود منابع و نقدینگی مواجه نشود.
وی افزود: تنها جایی که با محدودیت مواجه شده اشتغال روستایی است که در صورت تکمیل شدن سهمیه این امر طبیعی است.
رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک توسعه‌ تعاون بیان کرد: این بانک ۱۲ هزار و ۳۸۰ میلیارد ریال از صندوق توسعه ملی دریافت کرده و از ابتدای امسال تاکنون چهار هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال مجموع پرداختی این بانک بوده است.
مهدیان گفت: ۶۱۵ میلیارد ریال سهمیه ابلاغی به همدان بود که ۵۲۵ میلیارد ریال معادل ۸۶ درصد تاکنون پرداخت شده است.
وی با بیان اینکه ۳۵ بانک و موسسه مالی معتبر در کشور فعال است افزود: بانک توسعه و تعاون به عنوان جوانترین بانک دارای ۴۵۰ واحد بانکی در کشور است که ۱۳ شعبه آن در همدان فعال است.
رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک توسعه‌ تعاون ادامه داد: سهمیه پیش بینی شده برای این بانک در استان همدان سه درصد بود اما هم اینک به ۴.۵ درصد رسیده و تا پایان سال به ۶ درصد می رسد.
مهدیان گفت: مجموع تسهیلات پرداختی توسط این بانک در همدان طی سال گذشته ۲ هزار میلیارد ریال بود که امسال با ۵۰ درصد افزایش به سه هزار میلیارد ریال می‌رسد.

کلنگ زنی واحدبزرگ گاوداری درگزین
 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان در حاشیه مراسم کلنگ‌زنی گاوداری 6 هزار رأسی گفت: این طرح در روستای سنقر آباد از توابع شهرستان درگزین در زمینی به مساحت ۶۰ هکتار احداث می شود.
احمد توصیفیان میزان سرمایه گذاری برای احداث این گاوداری را سه هزار میلیارد ریال اعلام و اضافه کرد: با اجرای این طرح برای ۴۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۷۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم  اشتغال ایجاد می شود.
وی با بیان اینکه این گاوداری در زمینی متعلق به اراضی ملی احداث می شود، اظهار داشت: سرمایه گذار این طرح  شرکت شصتا و مجری آن شرکت گلدشت اصفهان است.
 ساخت خانه امید بارنشستگان رزن آغاز شد
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان همدان در حاشیه عملیات اجرایی احداث خانه امید بازنشستگان شهرستان رزن گفت: این طرح با سرمایه گذاری بیش از ۱۰ میلیارد ریال و در زمینی به مساحت ۳۰۰ متر مربع اجرا می شود.
توصیفیان افزود: این طرح با هدف ارتقاء نشاط و امید در زندگانی بازنشستگان و ارتباط مستمر با آنان در راستای مشارکت فعالانه در حال احداث است.
وی برگزاری دوره های آموزشی، فرهنگی، ورزشی و تفریحی و برقراری ارتباط مستمر و دیدار بازنشستگان با یکدیگر را از دیگر اهداف احداث این طرح برشمرد.
 بازدید وزیر کار از
تعاونی "محافظ سازان آرش" در رزن
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان در حاشیه این بازدید گفت: شرکت تعاونی محافظ سازان آرش با موضوع فعالیت استحصال فلزات غیر آهنی(مس) در شهرک صنعتی رزن در سال ۹۵ تاسیس شده است.
توصیفیان با بیان اینکه در سال ۹۶ کار ساخت و ساز این واحد آغاز شد، اظهار داشت: میزان سرمایه گذاری طرح ۱۰۰ میلیارد ریال در زمینی به مساحت هفت هزار و ۸۹۰ متر مربع با زیر بنای یک هزار و ۵۰۰ متر مربع است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان اشتغالزایی این تعاونی را به صورت مستقیم ۵۰ نفر و غیر مستقیم ۱۵۰ نفر اعلام کرد.
وی بیان کرد: میزان پیشرفت فیزیکی طرح در حال حاضر ۸۵ درصد و میزان آورده آن ۵۰ میلیارد ریال است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با بیان اینکه برای این تعاونی در سال گذشته ۴۱ میلیارد ریال تسهیلا ت مصوب شد که تاکنون ۳۵ میلیارد ریال آن پرداخت شده است ادامه داد: با توجه به نواسانات قیمت ها در بازار و افزایش قیمت ها، مبلغ وام تخصیصی کفایت نکرد.
توصیفیان عنوان کرد: با موافقت وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی جهت تکمیل این طرح ۲۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت می شود

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: