bazarnews

کد خبر: ۶۰۱۸۸
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۶
 وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده است که دوره اسفند ۹۷ تا پایان مرداد  امسال از ۷۹۵ واحد معرفی شده به بانک برای دریافت تسهیلات برنامه تولید و اشتغال، فقط تعداد ۹ واحد از تسهیلات بانکی برخوردار شدند.

معاونت طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت در قالب جداول آماری افزوده است تعداد واحد‌های معرفی شده متقاضی اخذ ۵۰ هزار و ۳۱۴ میلیارد ریال بودند و دریافت کنندگان تسهیلات از یکهزار و ۸۹ میلیارد ریال بهره‌مند شدند.

بر اساس آمار مورد بررسی بیشترین آمار استانی معرفی شده به بانک مربوط به استان اصفهان با ۵۸ واحد و مبلغ سه هزار و ۶۸۳ میلیارد ریال بودند که تا پایان مرداد ماه پرداختی به آن‌ها صورت نگرفت.

همچنین از مجموع ۲۶۶ ثبت نام صورت گرفته در استان مازندران، هیچ واحدی به بانک معرفی نشدند و استان کردستان نیز فاقد واحد‌های ثبت نامی برای دریافت تسهیلات بوده است.

بر پایه آمار‌های مورد بررسی از مجموع ۹ واحد دریافت کننده تسهیلات در دوره این گزارش، استان‌های البرز و فارس هریک با واحد به ترتیب ۲۰۰ و ۱۴۰ میلیارد ریال از تسهیلات را دریافت کردند.

علاوه بر این استان‌های چهارمحال و بختیاری، سمنان، تهران، مرکزی و هرمزگان هریک با اختصاص تسهیلات به یک واحد به ترتیب از ۴.۸ میلیارد ریال، ۶۰، ۱۵۰، ۵۲۵ و ۹.۵ میلیارد ریال برخوردار شدند.

آمار‌های وزارتخانه یاد شده گویای آن است که تعداد ۲۴ استان در دوره این گزارش در ارتباط با تسهیلات برنامه تولید و اشتغال تخصیصی نداشته اند.

برابر جداول آمار بررسی شده بیشترین ثبت نام کنندگان استانی برای دریافت تسهیلات در زمینه یاد شده مربوط به استان اصفهان است و تعداد ۳۶۲ واحد متقاضی بودند که ۵۸ واحد به بانک معرفی شدند و استان سیستان و بلوچستان نیز با ۱۴ واحد ثبت نامی کمترین متقاضی را داشته که یک واحد برای اخذ ۱۰ میلیارد ریال به بانک معرفی شده است.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: