bazarnews

کد خبر: ۶۰۱۸۹
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۸
سیما پشم فروش: در شش ماهه امسال از ورود پنج محموله غیراستاندارد به ارزش ۸۹۵ هزار دلار به علت عدم انطباق با استاندارد‌های ملی مربوطه به کشور جلوگیری شده است.

رئیس اداره ارزیابی کیفیت کالا‌های صادراتی و وارداتی اداره کل استاندارد خوزستان گفت: در نیمه نخست امسال از ورود پنج محموله غیراستاندارد به علت عدم انطباق با استاندارد‌های ملی مربوطه به کشور از طریق گمرکات خوزستان جلوگیری شده است.

سیما پشم فروش  افزود: به منظور حمایت از مصرف کنندگان داخلی و جلوگیری از ورود کالا‌های نامرغوب خارجی به کشور این اداره کل و گمرکات خوزستان برکلیۀ اقلام وارداتی مشمول مقررات استاندارد اجباری که قصد ترخیص از گمرکات خوزستان را داشته باشند نظارت کرده و تنها در صورت انطباق با استاندارد‌های ملی مربوطه و یا استاندارد‌های مورد قبول، مجوز ورود به کشور برای آن‌ها صادر می‌شود.

وی تصریح کرد: در شش ماهه امسال از ورود پنج محموله غیراستاندارد به ارزش ۸۹۵ هزار دلار به علت عدم انطباق با استاندارد‌های ملی مربوطه به کشور جلوگیری شده است.

پشم فروش عنوان کرد: این کالا‌ها ساخت کشور چین و رومانی و مبدأ حمل آن‌ها نیز کشور چین و رومانی بوده است.

وی افزود: از جملۀ این کالا‌ها می‌توان به فیوز مینیاتوری با نام تجارتی EDISON ساخت چین، لامپ با نام تجاری ZAK ELECTRIC  ساخت چین، ترازوی خانگی (بدون نام تجاری) ساخت کشور چین، ذرت دامی (بدون نام تجاری) از کشور رومانی، لاستیک خودروی سواری سبک با نام تجاری CONTINENTAL ساخت کشور چین اشاره کرد.

در نیمه نخست امسال ۳.۴ میلیارد دلار کالا از طریق گمرکات خوزستان وارد کشور شده است. این کالا‌ها بیشتر از طریق گمرک بندرامام  وارد کشور شده است.  

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: