bazarnews

کد خبر: ۶۰۲۰۶
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۱
باس بصیری در همایش میان دوره‌ای انجمن اورولوژی ایران در کرمان استعمال سیگار را از عوامل اصلی بروز سرطان مثانه برشمرد و اظهار داشت : آمار این سرطان در مردان 2.5 تا سه برابر زنان است.

رئیس انجمن اورولوژی ایران بر لزوم ترک سیگار و دخانیات در افراد مبتلا به بیماری‌های دستگاه ادراری تاکید کرد و افزود: افراد سیگاری که سرطان پروستات در آنها تشخیص داده می‌شود پس از درمان، بیشتر در معرض خطر برگشت پذیری سرطان و یا حتی مرگ ناشی از این بیماری قرار می گیرند که باید بیشتر مواظبت کنند.
بصیری با اشاره به اینکه در افراد سیگاری در مقایسه با غیرسیگاری ها خطر بازگشت بیوشیمی سرطان پروستات، مرگ ناشی از این سرطان و یا حتی مشکلات و بیماری های دیگر افزایش پیدا می‌کند، افزود: هر چه میزان مصرف سیگار در طول سال بیشتر باشد این خطر نیز تشدید خواهد شد.
او ادامه داد: سنگ دستگاه اداری نیز یکی از شایع ترین بیماری ها در کشور است و می توان گفت که سنگ دستگاه ادراری و سرطان مثانه حدود 30 تا 35 درصد از بیماری های دستگاه ادراری را تشکیل می دهد.
وی گفت: سنگ های کلیه، میزنای (حالب)، مثانه و مجرای ادراری بیشترین نوع سنگ هاست که دستگاه ادراری را درگیر می کند.
حالب، لوله های عضلانی باریکی است که ادرار را از کلیه ها به مثانه منتقل می کند.
بصیری، با بیان اینکه سرطان مثانه و سرطان پروستات در مردان، شایع ترین انواع سرطان هاست، افزود : کشورهای دیگر بیشتر با سرطان پروستات و جامعه ما با سرطان مثانه درگیر است.
رئیس انجمن اورولوژی ایران گفت: نخستین نشانه بیماری دستگاه ادراری، وجود خون در ادرار است و این می تواند نشانه سرطان مثانه باشد حتی اگر این موضوع با نشانه های دیگری مانند احساس سوزش و درد همراه نباشد از این رو مردم نباید در صورت مشاهده خون در ادرار نسبت به آن بی تفاوت باشند.

برچسب ها: سرطان ، دخانیات ، سیگار
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: