bazarnews

کد خبر: ۶۰۲۷۱
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۳
جعفر صادق تبریزی روز دوشنبه درباره جوسازی ها و شایعه های مطرح شده در فضای مجازی جهت تخریب چهره شبکه بهداشت کشور پس از ماجرای روستای چنار محمودی افزود: در زمینه ماجرای رخ داده در یکی از روستاهای چهارمحال و بختیاری باید اطلاع رسانی و بالا بردن سواد سلامت جامعه در زمینه ایدز انجام شود.

وی ادامه داد: اینکه بیماری ایدز از چه طریقی منتقل می شود و دوره کمون آن چقدر است. آیا ویروس اچ آی وی با لانست های کوچک قند خون منتقل می شود یا خیر؟ این ویروس در فضای آزاد چقدر می تواند زنده بماند؟

رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت بیان کرد: افرادی این شایعه ها را علیه شبکه بهداشت ایجاد کرده و برخی دیگر از این فضا سوء استفاده می کنند. حتی عده ای در زمینه واکسیناسیون جوسازی کرده و مشغول شایعه پردازی هستند.

تبریزی اظهار داشت: این در حالی است که لانست های مصرفی برای قند خون یک بار مصرف و استریل هستند و به هیچ عنوان ویروس اچ آی وی به وسیله این لانست ها قابل انتقال نیست.

ماجرای ابتلای تعدادی از اهالی یک روستا در استان چهارمحال و بختیاری به ایدز در روزهای اخیر منجر به شایعه سازی و سوء استفاده برخی افراد و تخریب چهره شبکه بهداشت کشور شده است. این در حالی است که وزیر بهداشت غروب چهارشنبه در نامه ای به وزیر دادگستری، نوشت: از چندی قبل با پیگیری یکی از بهورزان سخت کوش ما در یکی از روستاهای شهرستان لردگان استان چهار محال و بختیاری مواردی از ابتلا به ویروس HIV شناسایی شد. جهت حفظ شئونات مردم منطقه به نحوی کاملا محرمانه موضوع پیگیری و با آزمایشات گسترده موارد جدید ردیابی گشت که متاسفانه کانون آلودگی در معتادان تزریقی و افرادی با روابط نامطلوب شناخته شد. آرام و بی صدا این حرکت بیماریابی ادامه داشت تا امروز یکی از مقامات قضایی استان با ورود به موضوع و ابراز مطلب غیر کارشناسانه مبنی بر مقصر بودن بهورز روستا و آلودگی بیماران از طریق سرنگ آلوده توسط وی، اقدام به جلب این نیروی خدوم و زحمت کش نمود و غم انگیز آنکه رسانه های مغرض بیگانه به استناد به این اعلام نظر و رفتار عاری از هرگونه دیدگاه کارشناسی، خبر کذب آلودگی مردم یک روستا به دلیل قصور پرسنل مرکز درمانی و استفاده از سرنگ آلوده به ویروس ایدز را منتشر کرده‌اند.

برچسب ها: سلامت ، سواد ، بهداشت
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: