bazarnews

کد خبر: ۶۰۳۴۶
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۷
داریوش اسماعیلی رئیس سازمان نظام مهندسی ایران در هشتمین همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری در معدن و صنایع معدنی ایران اظهار کرد: می توان گفت یکی از مفاوم ترین صنایع، صنایع معدنی در کشور بوده است.


وی با اشاره به اینکه در 5 ماه گذشته تولید کنستانتر آهن کاهش پیدا کرده است، تصریح کرد: خوشبختانه که در فولاد 5 درصد افزایش تولید داشتیم.
اسماعیلی با تاکید بر اینکه اگر از مدیران روز؛ و با تجربه استفاده شود اثر تحریم ها را می توان به صبر رساند افزود: خوشبختانه مسیر خوبی را در پیش گرفتیم.
وی ادانه داد: ما به دنبال این هستیم که اتصال بین دانشگاه و معدن را ایجاد کنیم مشکلات بخش معدن را استخراج کنند در دانشگاه ها صاحبان دانش شناسایی شوند با آنها و ارتباط برقرار شود. برای حل مشکلات به یک نتیجه برسیم.
این مقام مسئول بیان کرد: سرفصل های دروسی که امروز در برخی دانشگاه ها تدریس می شود در بخش معدن متالوژی و نقشه برداری متناسب با نیاز های بخش معدن نیست و ما به دنبال به روز کردن سرفصل های دروسی دانشگاهی با کمک وزارت علوم هستیم.
اسماعیلی گفت: حمایت از بیمه محصولات معدنی به 500 هزار میلیارد افزایش پیدا کرده است و تا 3هزار میلیارد تومان می توانیم وام کم بهره به معدنی ها پرداخت کنیم و این قطعا کار ساز خواهد بود.
وی گفت: در کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی برای بخش معدن تسهیلاتی را برای پژوهش در نظر گرفته ایم و تا 20 درصد از حقوق دولتی معدنی ها بخشیده خواهد شد اگر در زمینه تحقیقات فعالیت پروژه هایی را به انجام برسانند.

برچسب ها: معدن ، صنعت ، مقاوم
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: