bazarnews

کد خبر: ۶۰۳۵۳
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۶
بهای معاملات آتی نفت برنت با 28 سنت کاهش، به 58 دلار و 9 سنت در هر بشکه رسید.

بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با 17 سنت کاهش، به 52 دلار و 64 سنت در هر بشکه رسید.
هر دو شاخص قیمت هفته گذشته که آمارهای اقتصادی نشان داد فعالیت بخش تولید آمریکا و چین سقوط کرد و ادامه مناقشات تجاری دو اقتصاد بزرگ جهان به رشد اقتصادی لطمه زده است، بیش از پنج درصد کاهش داشتند.
مقامات آمریکایی و چینی قرار است در دور جدید مذاکرات تجاری روزهای 10 و 11 اکتبر در واشنگتن دیدار کنند.
در بخش عرضه هم بهبود سریع‌تر از حد انتظار تولید عربستان سعودی پس از حملات 14 سپتامبر به تاسیسات تولید بزرگ این کشور، قیمتهای نفت را تحت فشارهای کاهشی بیشتری قرار داد.
به گفته استفن اینس، استراتژیست ارشد بازار در شرکت "اکسی کورپ"، مشکلات کلان، نگرانیهای پیرامون عرضه نفت را تحت الشعاع خود قرار داده است.
هر گونه اختلال در روند عرضه نفت در شرایطی که عربستان سعودی بخش قابل توجهی از مازاد ظرفیت تولیدش را از دست داده است، حائز اهمیت خواهد بود. اگرچه تولید فعلی عربستان سعودی حدود 9.9 میلیون بشکه در روز است اما هنوز مشخص نیست ظرفیت تولید 11.3 میلیون بشکه در روز چه زمانی به طور کامل عملیاتی خواهد شد و تاسیسات آسیب دیده ابقیق در حملات اخیر بخش قابل توجهی از ظرفیت مازاد تولید خود را از دست داده است.
بر اساس گزارش رویترز، عرضه جهانی نفت نیز با فشار ناشی از تعمیرات و نگهداری تاسیسات روبروست. میدان نفتی بوزارد در دریای شمال انگلیس برای تعمیرات لوله بسته شده است. بوزارد توزیع کننده اصلی جریان نفت فورتیز است که بزرگترین گرید در میان پنج گرید نفتی دریای شمال است.
در این بین، شرکت ملی نفت لیبی اعلام کرد میدان نفتی فارق در بندر زیتونیه قرار است تا 14 اکتبر تحت تعمیرات قرار بگیرد.

برچسب ها: نفت ، قیمت نفت ، برنت
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: