bazarnews

کد خبر: ۶۰۳۶۷
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۷
حسین ذوالفقاری معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور و رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی گفت: تاکنون بیش از یک میلیون و ۵۵۰ هزار گذرنامه هم صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۹۷ درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: حدود ۴۰۰ هزار برگ تردد نیز برای افرادی که نتوانسته اند، گذرنامه خود را دریافت کنند، صادر شده است.
معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور با اشاره به این که سه هزار و ۱۰۰ دستگاه کامیون حمل بار مواد غذایی از کشور خارج شده است، اضافه کرد: انتظار می‌رود تا پایان مراسم اربعین بیش از ۶ هزار دستگاه کامیون حامل امکانات تغذیه برای زائران خارج شود.
رئیس ستاد مرکزی اربعین با اشاره به باز بودن مرز‌های شلمچه، مهران و چذابه گفت: مرز خسروی نیز امروز باز شده است تا زائران محترم از این مرز هم وارد خاک عراق شوند.
آقای ذوالفقاری ادامه داد: از اول تا هفتم صفر ۴۷۹ هزار نفر از مرز خارج شده اند که نسبت به سال گذشته ۳۳۹ درصد افزایش نشان می‌دهد و بیشترین عبور زائران از مرز مهران بوده است.
معاون امنیتی و انتظامی افزود: به علت لغو روادید میان کشور‌های ایران و عراق آمار زائران افزایش خواهد یافت و پارسال حدود دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر زائر ایرانی در مراسم اربعین حسینی حضور داشتند که امسال بیشتر خواهد شد.
وی افزود: با توجه به زیرساخت‌های موجود در عراق از زائران درخواست همکاری داریم تا در حمل و نقل، تغذیه و بهداشت و درمان با مشکل روبرو نشویم.
آقای ذوالفقاری گفت: مجموع اتوبوس‌ها در کشور ۱۲ هزار دستگاه آماده به کار است که پیش بینی کردیم ۷۵ درصد از ظرفیت اتوبوس‌های بین شهری به مراسم اربعین حسینی اختصاص داده شود، همچنین بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ اتوبوس شهرداری نیز برای حمل و نقل زائران در نظر گرفته شده است و در مجموع ۱۱ هزار و ۷۵۰ دستگاه اتوبوس برای حمل و نقل زائران اختصاص داده شده است.

برچسب ها: پاسپورت ، گذرنامه ، اربعین
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: