bazarnews

کد خبر: ۶۰۳۸۰
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰
سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: سامانه‌های الکترونیکی هوشمند یکی از حلقه‌های اصلی در راستای پیشگیری از قاچاق است.

گروه بازرگانی بازارنیوز: حمیدرضا دهقانی نیا افزود: این سامانه های الکترونیکی که نزدیک به ۴۰ سامانه می شوند در منظومه خود بایستی دست به دست هم دهند تا بتوان به توان لازم در امر پیشگیری و پیش بینی در بحث قاچاق رسید ودر عین حال اقدامات مقتضی را درزمان خود به نحو احسن انجام داد.


وی ضمن اشاره به برگزاری جلسه ای در ابتدای مرداد ماه سال جاری با حضور رئیس جمهور و وزرا اظهارداشت: بطورکلی در این جلسه نتیجه پیگیری های ستاد مبارزه با کالا و ارز برای اجرای سامانه ها و همینطور زمان بندی از اقدامات باقیمانده برای تکمیل سامانه های مزبور مطرح شد.

سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: رئیس جمهور بر این اساس دستور دادند که دستگاه ها به زمان بندی ستاد برای تکمیل سامانه ها پایبند باشند و به نحوی اقدام کنند که این سامانه ها هرچه سریعتر عملیاتی و مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی در ادامه افزود: اکثر این زمان بندی ها تا پایان سال جاری به اتمام خواهد رسید و تعداد محدودی به بعد از سال مربوط می شود.

دهقانی نیا اظهارداشت: آنچه که اکنون حوزه سامانه ها را با مشکل مواجه کرده بحث عدم تبادل اطللاعات دستگاه هایی که باید در این حوزه نقش خود را ایفا کنند.

وی گفت: ستاد مرکزی مبارزه با کالا و ارز روز پنجشنبه میزبان حضرت آیت الله رئیسی رئیس قوه قضائیه در استان هرمزگان بود.

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز «سامانه های الکترونیکی» و «امنیت اقتصادی» را از جمله موضوعات کلان مورد بحث در این نشست برشمرد.

وی افزود: رئیس دستگاه قضا در این جمع ضمن تاکید بر لزوم بازنگری اساسی بر روی فرآیند سامانه ها فرمودند: «نتیجه اجرایی این سامانه ها ومبارزه با قاچاق برای تمامی آحاد مردم باید محسوس و ملموس باشد.»

دهقانی نیا در ادامه یادآورشد: طبق قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز که در انتهای سال ۱۳۹۲ از سوی حجت الاسلام و المسلمین «حسن روحانی» رئیس جمهور ابلاغ شد یکسری سامانه طراحی، وظیفه هر دستگاهی بصورت مشخص تعیین و همینطورآئین نامه اجرایی، شیوه نامه اقدام سامانه ها و همینطور نحوه همکاری دستگاه های متناظر احصا شده است.

برچسب ها: قاچاق ، گمرک ، بازارنیوز
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: