bazarnews

کد خبر: ۶۰۳۸۶
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰
یک کارشناس اقتصادی گفت: یکی از بستر‌های فرار مالیاتی مربوط به کم اظهاری وکلا می‌شود به طوری که تمامی کارشناسان به این مسئله اذعان دارند.

گروه اقتصادکلان بازارنیوزسیداحسان حسینی افزود: کسری بودجه ۱۵۰ هزار میلیارد تومانی در سال جاری سبب شده فرار مالیاتی مشاغل پر درآمد مورد پیگیری قرار گیرد.

وی ضمن اشاره به اینکه وکالت یکی از مشاغل پردرآمد است، اظهارداشت: در حال حاضر ۸۵ درصد از وکلای فعلی هیچ مالیاتی پرداخت نمی کنند و فرار مالیاتی کامل دارند ۱۵ درصد دیگر از وکلا نیز به طور میانگین سه میلیون و ۴۰۰ هزار تومان مالیات پرداخت می کنند.

این کارشناس اقتصادی با تاکید بر اینکه با مشخص شدن درآمد واقعی می توان از وکلا مالیات دریافت کرد، ادامه داد: امضای قرارداد خصوصی با موکلان و امضای قرارداد طبق تعرفه تعیین شده دو روش کسب درآمد وکلاست.

وی با بیان اینکه یکی از بسترهای فرار مالیاتی مربوط به کم اظهاری وکلا می شود، گفت: بستر دیگری که موجب فرار مالیاتی وکلا شده مربوط به باطل کردن تمبر است.
حسینی با تاکید بر اینکه وکلا طبق حق الوکاله هایی که دریافت می کنند در دفتر مالیاتی خود باید تمبر باطل کنند، افزود: متاسفانه به میزان کمتری تمبر باطل می شود و وکلا از این مسئله برای کم اظهاری استفاده می کنند.

وی در پایان به رادیو اقتصاد یادآور شد: طبق آخرین آمار سازمان امور مالیاتی کشور ۸۵ درصد از وکلا هیچ گونه مالیاتی پرداخت نمی کنند که این مسئله نشان از فراهم بودن بستر فرار مالیاتی قشر مزبور دارد.

برچسب ها: مالیات ، وکلا ، بازارنیوز
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: