bazarnews

کد خبر: ۶۰۳۹۷
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی می‌گوید اگرچه برقراری ارتباط بانکی میان ایران و روسیه بدون سوئیفت روش امنی است، اما باید مقتضیات و منافع ملی کشور را مدنظر قرار داد تا منجر به سوءاستفاده کشورِ مقابل نشود.
گروه اقتصادکلان بازارنیوز: حشمت الله فلاحت پیشه عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درباره برقراری ارتباط بانکی میان ایران و روسیه بدون سوئیفت، گفت: پیمان‌های دوجانبه خاص شرایط تحریم است چراکه دنیا در قالب سوئیفت و پیمان‌های چندجانبه مناسبات خود را پیش می‌برد.

نماینده مردم اسلام آباد غرب در مجلس شورای اسلامی افزود: اگرچه برقراری ارتباط بانکی میان ایران و روسیه بدون سوئیفت روش امنی است اما باید مقتضیات و منافع ملی کشور را مدنظر قرار داد تا منجر به سوءاستفاده کشورِ مقابل نشود.

وی با بیان اینکه برخی از کشورها داعیه همکاری و مناسبات راهبردی با ایران را دارند، اظهار کرد: در این شرایط کشورها باید شرایط و مقتضیات ما را در نظر گرفته و از شرایط ایران سوءاستفاده نکنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی پیمان‌های پولی اضافه کرد: ایران با ترکیه، عراق، چین، روسیه و برخی ازهمسایگان دارای پیمان‌هایی با ابعاد زمانی 2030 است به این معنا که تا سال 2030 برنامه‌ها باید عملی شود به عنوان مثال؛ ارتقا مناسبات با ترکیه تا 30 میلیارد دلار ، توسعه و گسترش مبادلات با عراق به بیش از 35 میلیارد دلار و... .

مناسبات و پیمان‌های پولی ایران و ترکیه نباید تحت تاثیر تحریم قرار گیرد

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه کشورهایی مانند ترکیه، عراق، چین، روسیه و برخی از همسایگان به خوبی می‌دانند که ایران دوستان دوران سخت خود را فراموش نمی‌کند، ادامه داد: مناسبات و پیمان‌های پولی ایران و ترکیه نباید تحت تاثیر عواملی مانند تحریم قرار گیرد و مسیر روبه رشد خود را ادامه دهد.

زیرساخت‌های اقتصادی ایران توان مقابله با تحریم‌های همه جانبه را دارد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با تاکید بر ایجاد فرصت‌های بین المللی برای توسعه مبادلات اقتصادی، تصریح کرد: گذشت یک سال و نیم از تحریم، نشان داد زیرساخت‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران توان مقابله با تحریم‌های همه جانبه کنونی را دارد.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: