bazarnews

کد خبر: ۶۰۳۹۸
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰
نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس، در خصوص تعیین نرخ خرید تضمینی گندم برای سال زراعی جدید گفت: دود عدم افزایش قیمت گندم متناسب با افزایش نرخ تورم، به چشم دولت می‌رود و مجبور به واردات این محصول با قیمت بالاتر می‌شود.

گروه کشت وصنعت بازارنیوز: عباس پاپی زاده بالنگان نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، در خصوص تعیین نرخ خرید تضمینی گندم برای سال زراعی جدید، گفت: بر اساس قانون نرخ خرید تضمینی گندم باید متناسب با نرخ تورم اعلامی از سوی بانک مرکزی افزایش پیدا کند.

قیمت گندم متناسب با رشد تورم 3 هزار و 100تومان است

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سال گذشته تورم حدودا 70 درصد بود اما قیمت خرید تضمینی گندم به این میزان افزایش داده نشد در سال جاری نیز شاهد این میزان از تورم هستیم، ادامه داد: جمع تورم دو سال اخیر تقریبا معادل یک صد و پنجاه درصد است، با اعمال این میزان از رشد تورم بر روی قیمت یک هزار 300 تومانی گندم باید قیمت این محصول حدود 3 هزار 100 تومان تعیین می‌شد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید قیمت گندم یک هزار و 300 تومانی در دوسال اخیر به 3 هزار و 100 تومان افزایش پیدا می‌کرد،  عنوان کرد: دود عدم افزایش قیمت گندم متناسب با افزایش نرخ تورم به چشم دولت می‌رود و مجبور به واردات این محصول با قیمت بالاتر می‌شود.

گندم بذر با قیمت 2 هزار و 800تومان عرضه می‌شود

پاپی زاده با بیان اینکه در حال حاضر بسیاری از کشاورزان از کشت گندم انصراف داده‌اند زیرا کشت این محصول استراتژیک صرفه اقتصادی ندارد، تصریح کرد: دولت گندم بذری را به قیمت 2 هزار و 800 تومان در اختیار کشاورزان قرار می‌دهد در حالی که از نظر کیفیت تفاوتی چندانی با گندم معمولی ندارد.

نهاده‌های دولتی مورد نیاز گندم کاران بیش از 100 درصد افزایش قیمت دارد

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه قیمت نهاده‌های دولتی مورد نیاز کشاورزان گندم کار بیش از 100درصد افزایش پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: قیمت کود شیمیایی در سال‌های اخیر 2 و نیم برابر افزایش داشته اما قصد دارند محصول کشاورز را با افزایش قیمت 25 درصدی خریداری کنند.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: