bazarnews

کد خبر: ۶۰۴۴۰
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۶
مدیرکل شرکت بازرگانی دولتی ایران در حاشیه بازدید از کارخانه آرد دماوند از کاهش 18.5 درصدی خرید تضمینی گندم و افزایش 10 درصدی خرید تضمینی کلزا نسبت به سال قبل خبر داد.
مرتضی سعادتی کیا با بیان اینکه میزان خرید تضمینی گندم در سال زراعی 97-98، کاهش یافته است، گفت: در سال زراعی گذشته 7 میلیون و 715 هزارتن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شده  که نسبت به سال قبل 18.5 درصد کاهش داشته است.

 او با تاکید بر اینکه تمام مطالبات گندم کاران به ارزش 13260 میلیارد تومان پرداخت شده است، تصریح کرد: بر اساس آمار سامانه شرکت بازرگانی دولتی ایران، 140 هزار تن گندم به صورت توافقی خریداری شده است که به آمار  مجموع گندم خریداری شده اضافه می شود. 

مدیرکل شرکت بازرگانی دولتی ایران در خصوص میزان خرید تضمینی کلزا نیز گفت: 363 هزار تن کلزا به ارزش 1195 میلیارد تومان از کلزاکاران خریداری شده است که این میزان 10 درصد بیشتر از سال قبل است.
 
سعادتی کیا با اشاره به خرید تضمینی 7 هزار تن گلرنگ به ارزش 21 میلیارد تومان و 1000 تن آفتابگردان به ارزش 3 میلیارد تومان، تصریح کرد: آمار خرید گلرنگ نسبت به مدت مشابه سال قبل 740 درصد افزایش و آفتابگردان 25 درصد کاهش یافته است.
به گفته وی، تاکنون 99 درصد پول گلرنگ و 71 درصد پول آفتابگردان پرداخت شده است.
برچسب ها: گندم ، خرید تضمینی ، کاهش
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: