bazarnews

کد خبر: ۶۰۴۴۴
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی قانون هدفمند کردن یارانه‌ها را یکی از بهترین و متعالی‌ترین قوانین در کشور برشمرد و گفت: متاسفانه این قانون بسیار بد اجرا شده است.

گروه اقتصادکلان بازارنیوز: محمد حسن نژاد افزود: هدفمند کردن یارانه‌ ها به شکل صحیح خواست تمامی ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.


وی اظهارداشت: علیرغم وجود قانون دقیق و متعالی در خصوص هدفمندسازی یارانه ها در کشور متاسفانه اجرای نادرست و تخطی از قانون «هدفمندی » را به «هدرروی » یارانه ها تبدیل کرده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: دولت برای هر لیتر بنزین پنج هزار تومان سوبسید پرداخت می کند.

وی افزود: اگر یک خانواده ثروتمند چهارماشین داشته باشد ماهانه ۴۰۰ لیتر بنزین مصرف دارد که با احتساب پرداخت پنج هزار تومان سوبسید به هر لیتر بنزین دو میلیون تومان در ماه از یارانه بنزین استفاده می کند در حالیکه خانواده فقیری که حتی یک ماشین هم ندارد چیزی از یارانه بنزین عاید آن نمی‌ شود و این نوع عملکرد «هدفمندی یارانه نیست».

حسن نژاد اظهارداشت: سالانه یارانه های زیادی در قالب پیدا و پنهان در کشور توزیع می شود.

وی گفت: یارانه آشکار پولی که دولت به مردم پرداخت می کند اما یارانه پنهان پولی که دولت بابت بنزین، آب، برق، گاز و غیره می پردازد اما کسی نمی بیند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: سالانه ۹۰۰ هزار میلیارد تومان یارانه پنهان در کشور توزیع می شود.

وی اظهارداشت: دهک پردرآمد جامعه ۱۷ برابر از دهک فقیر از یارانه پنهان استفاده می کند که این عین بی عدالتی و ظلم است.

حسن نژاد تصریح کرد: یارانه پنهان را طبق قانون باید به یارانه آشکار تبدیل کرد.

وی در ادامه یادآورشد: یارانه ای که هم دولت به بنزین، گاز، آب، برق و سایر موارد اختصاص می دهد از پول بیت المال بوده و بیت المال هم متعلق به همه مردم است.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: