bazarnews

کد خبر: ۶۰۴۵۸
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۲
فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران و عراق در راستای تامین امنیت و تسهیل تردد زوار نشست مشترکی برگزار کردند.

 

 سردار قاسم رضایی در نشست مشترک فرماندهان مرزبانی ایران و عراق اظهارکرد: یکی از موضوعاتی که به‌صورت جدی در دستور کار قرار گرفت، برنامه‌ریزی و هماهنگی و اقدامات مشترک دو کشور برای ایجاد امنیت و ارتقای آن و تسهیل در تردد زائران اربعین امام حسین (ع) است.

فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به نشست‌های کلانتران مرزی برای مدیریت مشترک در مرز اظهارکرد: در بازدیدی که از مرزهای چهارگانه داشتم، تعامل خوب همکارانم و کلانتران مرزی ایران و عراق بسیار مطلوب بود و این امر در تسهیل تردد زائران تاثیرگذار است.

وی در ادامه برنامه فرهنگی تبادل پرچم حرم امام رضا(ع) و امام حسین(ع) در نقطه صفرمرزی را نشان از وحدت و همدلی دولت و ملت ایران و عراق دانست و گفت: برای ما هیچ تفاوتی ندارد که زائران از چه کشورهایی هستند چرا که همه زائران امام حسین(ع) هستند و ما مرزبانان وظیفه داریم بسترساز تسهیل در تردد آنها باشیم.

فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به اینکه مدیریت مشترک در امنیت مرزی تاثیرگذار است، اظهارکرد: تجربه نشان می‌دهد با توجه به تراکم جمعیت و انتظارات زائران باید مدیریت لحظه‌ای داشته باشیم تا در دروازه‌های مرزی از تجمع زائران کاسته شود.

وی در ادامه گفت: تجهیز کردن موکب‌ها در عراق نیاز به حمل اقلام مورد نیاز موکب‌داران برای ارائه خدمت به زائران دارد که در این خصوص تمهیدات لازم اندیشیده شده است تا تسهیل در تردد خودروهای موکب‌داران انجام پذیرد.

رضایی خاطرنشان کرد: با توجه به استقبال زائران اربعین حسینی(ع)، برای تردد از مرز مهران نیاز است به‌صورت شبانه روزی کلانتران مرزی مدیریت میدانی داشته باشند تا خللی در تردد زائران به وجود نیاید.

امنیت مطلوبی در مرز خسروی حاکم است

سپهبد حامد عبدالله ابراهیم الحسینی - فرمانده مرزبانی کشور عراق - نیز در این نشست با اشاره به تامین امنیت زائران اباعبدالله الحسین(ع) اظهارکرد: اقدامات مطلوبی برای امنیت زائران و تسهیل در تردد آنان در ایام اربعین صورت گرفته است.

فرمانده مرزبانی کشورعراق با اشاره به اینکه در پایانه مرزی مهران زائران بیشتری تردد می کنند، گفت: مدیریت مشترک در مرزمهران می‌تواند به تسهیل تردد زائران امام حسین (ع) کمک کند و با توجه به توافقات صورت گرفته مشکل خاص امنیتی در مرزها وجود ندارد.

وی در خصوص بازگشایی مجدد مرز خسروی گفت: با تلاش همکاران خود و سایر نیروهای امنیتی کشور عراق امنیت خوبی در مرز خسروی برقرار است و پذیرای زائران اربعین حسینی هستیم.

اجرای رزمایش مشترک دریایی ایران و عراق در منطقه اروند

سردار قاسم رضایی در حاشیه نشست با همتای عراقی در زرباطیه عراق در جمع خبرنگاران گفت: به دنبال هشتمین اجلاس مشترک فرماندهان ایران و عراق مقرر شد در آستانه اربعین حسینی (ع) در شهر بدره با همتای عراقی دیداری داشته باشیم تا آخرین هماهنگی‌های لازم در خصوص برقراری امنیت مرزهای چهارگانه صورت پذیرد.

وی افزود: در این نشست درباره چگونگی اجرایی کردن توافقات در بغداد با محوریت مرزهای چهارگانه و مدیریت مرزها تبادل نظر شد.

فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به تلاش برای تسهیل تردد زائران در همایش بزرگ اربعین حسینی (ع) اظهارکرد: ارتباط و تعامل بین کلانترهای مرزی ایران و عراق در دستور کار قرار گرفته است تا در این ماموریت بزرگ در حوزه امنیتی، مرز به‌صورت مشترک مدیریت شود.

وی تجمع و تردد زائران در مرز مهران را بالاتر از مابقی مرزها ذکر کرد و گفت: برای تردد خودروهای موکب‌داران به آن سوی مرز برنامه ریزی‌های خوبی صورت گرفته است تا از تجمع خودروها در پایانه مرزی جلوگیری شود.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، رضایی با اشاره به اینکه رزمایش مشترک دریایی ایران و عراق در آبان ماه سال جاری در حوزه اروند برگزار می‌شود،اظهارکرد: به دنبال آن مسابقات ورزشی و فرهنگی به میزبانی سلیمانیه عراق در رشته‌های مختلف بین مرزبانان ایران و عراق در آذرماه برگزار می‌شود.

برچسب ها: رزمایش ، ایران ، عراق
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: