bazarnews

کد خبر: ۶۰۵۰۷
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۹
در بررسی شاخص زیست پذیری جهانی، که براساس مؤلفه هایی چون ثبات، فرهنگ، مراقبت‌های بهداشتی، زیرساخت‌ها و آموزش تعریف شده است، شهرهای کانادایی در بالاترین جایگاه قرار گرفته اند.

در بررسی شاخص زیست پذیری جهانی، که براساس مؤلفه هایی چون ثبات، فرهنگ، مراقبت‌های بهداشتی، زیرساخت‌ها و آموزش تعریف شده است،  شهرهای کانادایی در بالاترین جایگاه قرار گرفته اند. هر ساله بسیاری از افراد برای کار و تحصیل به شهرهای مختلف کانادا مهاجرت می کنند و به دلایل شاخص های مثبت در زمینه های آموزشی ادامه تحصیل در کانادا به انتخاب اول بسیاری از دانشجویان تبدیل شده است.

کلگری ، ونکوور و تورنتو- بهترین شهرها ی جهان برای زندگی

طبق جدیدترین شاخص زیست پذیری جهانی "واحد اطلاعات اکونومیست"، سه شهر از بزرگ‌ترین شهرهای کانادا، در میان۱۰ شهر برتر جهان برای زندگی قرار دارند. کلگری در استان آلبرتا، برترین شهر کانادایی در شاخص سالانه بود، که از میان ۱۴۰ شهر مورد بررسی، در جایگاه پنجم قرار گرفت. به دنبال آن، ونکوور و تورنتو، همچون سال گذشته، جایگاه ششم و هفتم خود را حفظ کردند.

 ۱۴۰ شهر مورد نظر، امتیازات زیست پذیری را بر اساس عوامل کمی و کیفی موجود در هر یک از پنج گروه زیر دریافت کردند:

  1. ثبات: این رده رواج جرم، تهدید تروریسم، درگیری نظامی یا ناآرامی‌های مدنی را مورد بررسی قرار می‌دهد.
  2. مراقبت بهداشتی: این گروه بر میزان کیفیت و دسترسی به خدمات بهداشتی عمومی و خصوصی، داروهای بدون نسخه و دیگر شاخص‌های بهداشت عمومی تمرکز دارد.
  3. فرهنگ و محیط: این مقوله به درجه‌بندی دما، آب و هوا، سطح فساد، محدودیت‌های اجتماعی یا مذهبی، غذا و نوشیدنی و دیگر مؤلفه‌های اجتماعی می‌پردازد.
  4. آموزش: این رده قابلیت دسترسی و کیفیت آموزش عمومی و خصوصی را پوشش می‌دهد.
  5. زیرساخت: این گروه به ارزیابی کیفیت جاده‌ها، حمل و نقل عمومی، در دسترس بودن مسکن و عناصر دیگر می پردازد.

کسب رتبه ۱۰۰ در یک گروه مشخص، نشان دهنده ی شرایط ایده‌آل است، در حالیکه رتبه ی ۱ حاکی از شرایط تحمل ناپذیز آن شهر است.

چگونه کلگری، ونکوور و تورنتو به شهر های ایده آل برای زندگی تبدیل شدند؟

کلگری ، ونکوور و تورنتو- بهترین شهرها ی جهان برای زندگی

کلگری، در مجموع، ۹۷.۵ امتیاز کسب کرده است، که این نتیجه، حاصل نمرات عالی کسب شده در چهار گروه از پنج گروه بالا است. تنها در گروه فرهنگ و محیط، امتیاز این شهر از ۱۰۰ به ۹۰  کاهش یافته است.

از میان ۱۰ شهر برتر جهان، ونکوور تنها شهری است که امتیاز خوبی در گروه فرهنگ و محیط دریافت کرده است و در گروه های مراقبت ‌های بهداشتی و آموزش نیز، ۱۰۰ امتیاز کسب کرده است. با این وجود، امتیاز این شهر در مقوله‌ های زیر ساخت و ثبات به ترتیب به ۹۲.۹ و ۹۵ کاهش یافته است.

تورنتو، در مقوله‌ های ثبات، مراقبت ‌های بهداشتی و آموزش، امتیازات خوبی را کسب کرده، اما در مقایسه با ۱۰ شهر برتر دیگر، با ۸۹.۳ امتیاز، پایین‌ترین رتبه را در زیرساخت بدست آورده است. ناگفته نماند که امتیاز این شهر در گروه فرهنگ و محیط ۹۷.۲ بوده است.

شهر

رتبه

مجموع امتیاز

ثبات

مراقبت ‌های بهداشتی

فرهنگ و محیط

آموزش

زیرساخت

کلگری، آلبرتا

۵

۹۷.۵

۱۰۰

۱۰۰

۹۰

۱۰۰

۱۰۰

ونکوور، بریتیش کلمبیا

۶

۹۷.۳

۹۵

۱۰۰

۱۰۰

۱۰۰

۹۲.۹

تورنتو، آنتاریو

۷

۹۷.۲

۱۰۰

۱۰۰

۹۷.۲

۱۰۰

۸۹.۳

 

کلگری برای تازه ‌واردها

کلگری مقصدی عالی برای صنعت نفت و گاز است. این شهر بزرگترین شهر آلبرتا و چهارمین شهر بزرگ کانادا با جمعیتی برابر با ۱.۲ میلیون نفر است.

سرشماری سال ۲۰۱۶ نشان میدهد که کلگری، بین سال‌ های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۶، در مقایسه با سایر مناطق استان، مهاجران بیشتری را به خود جذب کرده است. طی این دوره، ۴۶ درصد از مهاجرین آلبرتا به کلگری نقل‌ مکان کردند.

 دولت آلبرتا، گزینه ها ی مختلفی را به خارجیان علاقه‌مند به مهاجرت به آلبرتا، از طریق برنامه های مهاجرت استانی، پیشنهاد می کند.

استان آلبرتا در حال حاضر  دارای سه برنامه مهاجرتی است:

  1. جریان فرصت آلبرتا: این برنامه برای داوطلبان واجد شرایط در مشاغل مورد نیاز است.
  2. برنامه کشاورزان خود اشتغال: این گزینه برای کشاورزان بین‌المللی است که میخواهند صاحب یک مزرعه در آلبرتا باشند.
  3. برنامه اکسپرس اینتری: سیستم اکسپرس اینتری، منبع اصلی استعداد خارجی دولت کانادا است. جریان اکسپرس اینتری در آلبرتا، به این استان این امکان را می‌دهد که در بانک اطلاعاتی خود، به جستجوی داوطلبانی بپردازد که با اولویتهای توسعه اقتصادی استان مطابقت دارند.

کلگری ، ونکوور و تورنتو- بهترین شهرها ی جهان برای زندگی

ونکوور، هالیوود شمالی

ونکوور، بریتیش کلمبیا، سومین شهر پرجمعیت کانادا است، که بیش از ۲.۴ میلیون نفر جمعیت دارد. فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی زیادی در ونکوور تولید می شوند که سومین مکان تولید فیلم در آمریکای شمالی است.

بیش از ۱۴۲۰۰۰ مهاجر بین سالهای ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۶ به ونکوور آمدند که ۸۱ درصد از کل مهاجران به بریتیش کلمبیا را تشکیل می‌دادند.

دو جریان اصلی در برنامه مهاجرت استانی بریتیش کلمبیا وجود دارد:

  1. کار آفرینی: این جریان برای کارآفرینان بین‌المللی است که قصد دارند ساکن بریتیش کلمبیا شوند و در آنجا سرمایه‌گذاری کنند.
  2. نیروی کار ماهر: برنامه مهاجرت استانی بریتیش کلمبیا به طور هفتگی به انتخاب داوطلبان واجد شرایط در زیر شاخه های نیروی کار ماهر و اکسپرس اینتری می پردازد.

مرکز فن ‌آوری تورنتو

بزرگترین شهر کانادا، تورنتو، اونتاریو، دارای یک بخش فن آوری است که مستقیماً با سیلیکون ولی و سیاتل رقابت میکند. می توان گفت که به طور تقریبی از سال ۲۰۱۳، ۸۰۱۰۰ شغل فنی در تورنتو ایجاد شده‌ است .

حدود ۷۶ درصد از مهاجرانی که بین سالهای ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۶ به آنتاریو نقل مکان کرده اند، تورنتو را به عنوان خانه جدید خود انتخاب کردند. گفتنی است که طبق آمار بدست آمده، ۴۶ درصد از ۶.۴ میلیون نفری که تورنتوی بزرگ را خانه خود می نامند، مهاجر هستند.

برنامه استانی آنتاریو، از طریق۳ برنامه‌ ی مهاجرتی مختلف متقاضی می‌پذیرد:

  1. برنامه سرمایه انسانی: این روش به نیروی کار خارجی دارای مهارت زبان، تخصص و تحصیلات کافی این امکان را می دهد که اقامت دائم آنتاریو را به دست آورد.
  2. پیشنهاد کاری از کارفرما نیروی کار خارجی: این روش فرصتی است برای آن دسته از افرادی که از یک کارفرما در آنتاریو پیشنهاد کار دریافت کرده اند. بر این اساس آنها می‌توانند برای اخذ ویزای اقامت دائم آنتاریو اقدام کنند. این روش برای نیروی کار خارج از کانادا است.
  3. برنامه تجاری: این برنامه برای کارآفرینان خارجی است که میخواهند کسب ‌و کاری را در آنتاریو راه اندازی و یا خریداری کنند
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: