bazarnews

کد خبر: ۶۰۵۰۸
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰
مجید رضازاده درباره مدت زمان نگهداری معتادان در کمپ‌ها اظهار کرد: مدت زمان نگهداری معتادان در کمپ‌ها نمی‌تواند منجر به بهبود و درمان کامل معتادان شود و در این مورد با نقص قانون مواجه هستیم و معتقدیم مدت زمان نگهداری معتادان در کمپ‌ها و مراکز بازپروری باید افزایش یابد.

 


وی افزود: بسیاری از معتادان شرایط روحی مناسبی ندارند و طبیعی است که بعد از گذراندن یک دوره ۶ ماهه، دوباره به سمت مصرف مواد مخدر می‌روند، لذا باید حمایت‌های ویژه‌ای از معتادان و خانواده‌های آنها صورت گیرد و از طرفی اگر به اشتغال آنها توجه شود و این افراد وارد بازار کار شوند، دیگر به سمت مواد مخدر نخواهند رفت.


معاون توسعه و پیشگیری سازمان بهزیستی عنوان کرد: سازمان بهزیستی حمایت‌های خوبی از معتادان انجام داده و تازه‌ترین اقدام هم راه‌اندازی مرکز جامع درمان اعتیاد مبتنی بر تداوم درمان در استان اصفهان بود که قرار است این طرح در تمام استان‌های کشور اجرا شود.


رضازاده با اشاره به اینکه دومین مرکز جامع درمان اعتیاد در کرمانشاه راه‌اندازی خواهد شد ادامه داد: در این مرکز دوره درمان معتاد به مدت یک سال طول می‌کشد، به‌طوری که معتادان ابتدا در ۱۵ روز اول سم‌زدایی شده و با توجه به نوع اعتیادی و بیماری که دارند، به مکان‌های اقامتی خواهند رفت و در این مدت می‌توانند از خدمات ویژه مرکز جامع درمان اعتیاد استفاده کنند.


وی با بیان اینکه در سال گذشته ۶۰۰ هزار معتاد در کمپ‌های بازپروری پذیرش شدند خاطرنشان کرد: اقدامات پیشگیرانه مهمترین اقدامی است که می‌تواند جلوی افزایش معتادان را بگیرد و در این زمینه رسانه ملی و سازمان‌های مردم نهاد باید به کمک بهزیستی بیایند و با تولید محتواهای فرهنگی، جوانان و خانواده‌ها را از خطرات ناشی از مصرف مواد مخدر آشنا سازند.
معاون توسعه و پیشگیری سازمان بهزیستی گفت: مصرف یک‌بار مواد مخدر می‌تواند خسارات جبران‌ناپذیری را روی بدن انسان داشته باشد.



برچسب ها: معتاد ، کمپ ، بازپروری
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: