bazarnews

کد خبر: ۶۰۵۶۹
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۰
معاون ساخت و توسعه راه‌های کشور گفت: پروژه چهارخطه کردن گردنه صلوات ‌آباد د محور سنندج ـ همدان از سال 95 شروع شده و در حال حاضر 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

محمدرضا کدخدازاده صبح پنجشنبه در جریان سفر یک روزه وزیر راه و شهرسازی به کردستان و بازدید از پروژه چهار خطه کردن گردنه صلوات آباد سنندج، اظهار داشت: عملیات اجرای این طرح به طول 21.5 کیلومتر از دو سال قبل شروع شده و هم اکنون نیز از 70 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.
وی افزود: محور سنندج ـ همدان اصلی‌ترین محور کردستان محسوب شده و با توجه به اهمیت مسیر از کیلومتر 25 تا همدان به طول 150 کیلومتر به صورت چهار خطه بوده و احداث مسیر چهارخطه محدوده گردنه صلوات‌آباد با توجه به کوهستانی بودن منطقه و وجود قوس‌های افقی و شیب‌های طولی بسیار تند، ترانشه‌های بلند و تونل‌ها، مستلزم صرف زمان و هزینه بالایی در مراحل مطالعه و اجرا است.
معاون ساخت و توسعه راه‌های کشور ادامه داد: ارتقا این محور در قالب چهار قطعه به طول 21.5 کیلومتر در بخش باقیمانده مسیر تعریف شده است که با برگزاری مناقصه برای سه قطعه آن در اواخر پاییز سال 95 پیمانکاران مربوط انتخاب شده و عملیات اجرایی مسیر با سرعت قابل ملاحظه‌ای با وجود کمبود شدید اعتبار مالی در دست اجرا است.
کدخدازاده با بیان اینکه تاکنون برای این پروژه 300 میلیارد ریال هزینه شده است و در مجموع 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، یادآور شد: برای تکمیل این پروژه 400 میلیارد ریال دیگر نیاز است.
وی با بیان اینکه در این طرح دولت حدود 10 میلیارد ریال پیمانکاران بدهکار است، بیان کرد: تاکنون 9 کیلومتر از این مسیر آسفالت ریزی و آماده بهره برداری شده که در صورت تامین اعتبار این میزان تا پایان فصل عمرانی به 15 تا 16 کیلومتر می رسد.
بهمن مرادنیا استاندار کردستان نیز در این بازدید خواستار توجه جدی دولت به بخش راه های استان شد و گفت: توسعه این بخش زیرساختی جز مطالبات های مردم کردستان است. 

برچسب ها: پروژه ، سنندج ، پیشرفت
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: