bazarnews

کد خبر: ۶۰۵۸۱
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۹
فرمانده انتظامی شهرستان ابهر گفت: فیشنیگ کار حرفه‌ای توسط پلیس فتای شهرستان ابهر دستگیر شد. داوود مرسلی در جمع خبرنگاران، از شناسایی و دستگیری فیشینگ‌کار حرفه‌ای که اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب‌های بانکی دیگران می‌کرد، خبر داد.

گفت: این متهم با ترفند فروش شارژ تلفن همراه، قربانیان را به درگاه جعلی بانکی هدایت کرده، پس از اخذ اطلاعات بانکی، اقدام به برداشت از حساب آن‌ها می‌کرد.
وی اظهار کرد: در پی شکایت یکی از شهروندان این شهرستان مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی به صورت اینترنتی، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.
این مسئول عنوان کرد: طی بررسی و تحقیقات صورت گرفته، مشخص شد که شخص یا اشخاص ناشناسی با ترفند فروش شارژ تلفن همراه شاکی را به یکی از درگاه‌های بانکی هدایت کرده و با وارد کردن اطلاعات کارت بانکی جهت پرداخت هزینه فعال‌سازی با پیغام خطا مواجه شده و پس از گذشت چند روز مبالغی از حساب وی کم شده است.
وی با بیان این‌که با اقدامات فنی و شگردهای خاص پلیسی، متهم به هویت معلوم در یکی از استان‌های هم‌جوار مورد شناسایی قرار گرفت، ادامه داد: ضمن هماهنگی قضایی اکیپی از کارآگاهان این پلیس به محل سکونت وی مراجعه کردند و با توقیف همه ادله‌های دیجیتالی، نام‌برده‌ دستگیر و به پلیس فتا شهرستان ابهر انتقال داده شد.
مرسلی تاکید کرد: با توجه به حرفه‌ای بودن متهم، بدواً سعی می‌کرد با اظهارات ضد و نقیض، خود را بی‌گناه جلوه داده و مسیر تحقیقات مأموران را به انحراف بکشاند ولی پس از مواجه ‌شدن با مستندات و مدارک جمع‌آوری شده از سوی کارشناسان به بزه ارتکابی، معترف و بیان کرد که با ترفند تبلیغ و فروش شارژ تلفن همراه در شبکه‌های اجتماعی و هدایت قربانیان به درگاه‌های جعلی بانکی، اقدام به سرقت اطلاعات کاربران می‌کردم.
فرمانده انتظامی شهرستان ابهر به شهروندان توصیه کرد در حفظ و نگه‌داری اطلاعات کارت بانکی کوشا باشند، به هیچ‌ وجه اطلاعات شخصی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند و در هنگام خریدهای اینترنتی و پرداخت وجه از طریق درگاه‌های بانکی به اصالت و جعلی نبودن این درگاه‌ها دقت کامل را داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: از شهروندان می‌خواهیم در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک، آن را از طریق 110 یا وب‌سایت پلیس فتا به آدرس بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

برچسب ها: فیشینک ، دام پلیس ، حرفه ای
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: