bazarnews

کد خبر: ۶۰۵۹۲
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۶
مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران اظهار داشت: طبق سیاستگذاری‌ها باید طی دو سال آینده در راستای خود کفایی داخلی 10 میلیارد دلار از کالاهای وارداتی در داخل کشور تولید شود.


ساعاتی پیش نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ایران با حضور مهدی صادقی نیارکی، سرپرست معاونت صنایع وزارت صمت، حمید زادبوم رئیس سازمان توسعه تجارت و بهمن حسین‌زاده مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی کار خود را آغاز کرد.
در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه، حسین‌زاده در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت صنعت در اقتصاد کشور گفت: ما اگر می‌خواهیم شغل ایجاد کنیم و در تولید و رفع نیازهای کشور به سایر کشورها وابستگی نداشته باشیم باید صنعت را جدی بگیریم. اکنون 85 هزار واحد صنعتی در کشور فعال است که بخش عمده‌ای از آن شامل صنایع کوچک و متوسط می‌شود که مالکیت آن متعلق به بخش خصوصی است.
وی ادامه داد: این نمایشگاه می‌تواند در ارائه و عرضه طرح‌های نوین صنعتی بسیار کمک کند. صنعتگران کشور با حضور در چنین نمایشگاه‌هایی می‌توانند داشته‌های خود را به اشتراک بگذارند به عدم وابستگی کشور به خارج کمک بسزایی کنند. با توجه به شرایط فعلی اقتصاد کشور و تحریم‌های ظالمانه آمریکا، سیاست وزارت صمت بر این است که از تولیدات صادراتگرا حمایت ویژه‌ای داشته باشد.
معاون وزیر صمت با اشاره به دستور رهبر انقلاب و رئیس جمهور بر حفظ اشتغال و رونق تولید گفت: ما اگر می‌خواهیم به اهداف تعیین‌شده مقامات عالی نظام دست پیدا کنیم باید برروی بازارهای صادراتی تمرکز ویژه‌ای داشته باشیم. ما امروز نمی‌توانیم فقط برروی بازار عراق و یا افغانستان حساب کنیم بلکه باید با تنوع‌ بخشیدن به بازارهای هدف علاوه بر حمایت از تولید از ضربه‌پذیری اقتصاد کشور جلوگیری کنیم.
حسین‌زاده با اشاره به برنامه‌های این وزارتخانه برای حمایت از تولید گفت: در محورهای تعریف شده از سوی وزیر صمت تمرکز بر 15 کشور همسایه از اولویت بسزایی برخوردار است. همچنین طبق سیاستگذاری‌ها باید طی دو سال آینده در راستای خود کفایی داخلی 10 میلیارد دلار از کالاهای وارداتی در داخل کشور تولید شود. بر همین اساس ما از هم‌ اکنون به دنبال واردات دانش فنی و تکنولوژی این کالاها هستیم.
وی افزود: در سال 57 نزدیک 1500 واحد صنعتی در کشور وجود داشت که اکنون این عدد به 85 هزار واحد در کشور رسیده است و این نشان از پیشرفت‌های تولیدی و صنعتی و تجاری کشورمان در 40 سال اخیر دارد.
در ادامه مراسم افتتاحیه این نمایشگاه مهدی صادقی نیارکی سرپرست معاونت صنایع وزارت صمت با اشاره به برگزاری میز دوم تعمیق قطعات خودروسازی گفت: وزارت صمت برنامه ویژه‌ای برای حمایت از تولید دارد و علاوه بر برگزاری پنج میز تا پایان سال برای صنعت خودرو برای دیگر صنایع پیشران اقتصادی همچون لوازم خانگی، موتورسیکلت نیز اینگونه میزهای تخصصی را برگزار خواهد کرد. ما امیدوار هستیم که تا پایان سال 25 درصد از قطعات وارداتی خودرو را در داخل کشور تولید کنیم که این امر باعث جلوگیری از خروج قابل توجهی از منابع ارزی جهت واردات قطعات خودرو خواهد شد.
به گزارش فصل اقتصاد، نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت از 18 تا 21 مهر ماه در فضایی به وسعت 13 هزار متر مربع با حضور 440 شرکت داخلی و 16 شرکت خارجی از ساعت 9 صبح تا ساعت 17 آماده بازدید علاقمندان است و سالن‌ 38 و سالن‌های پیرامونی آن میزبان بازدیدکنندگان خواهند بود.

برچسب ها: دلار ، واردات ، تولید ملی
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: