bazarnews

کد خبر: ۶۰۶۰۰
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۸
افرادی که دندان‌های خود را ارتودنسی می کنند تا مدت‌ها در جویدن غذا مشکل خواهند داشت. افراد ناخودآگاه با خوردن برخی مواد غذا‌یی باعث ایجاد حفره یا شکستگی می شوند و این امر به طور موثری پوسیدگی دندان ها را به دنبال خواهند داشت. رعایت بهداشت دهان و دندان می‌تواند خطر ابتلا به حفره‌ها را از بین ببرد، اما هنوز هم باید از چند ماده غذایی اجتناب کنید تا اطمینان حاصل شود که ارتودنسی به دندان آسیب نمی‌رساند.

افرادی که دندان‌های خود را ارتودنسی می کنند  تا مدت‌ها در جویدن غذا مشکل خواهند داشت. افراد ناخودآگاه با خوردن برخی مواد غذا‌یی  باعث ایجاد حفره یا شکستگی می شوند و این امر به طور موثری پوسیدگی دندان ها را به دنبال خواهند داشت. رعایت بهداشت دهان و دندان می‌تواند خطر ابتلا به حفره‌ها را از بین ببرد،  اما هنوز هم باید از چند ماده غذایی اجتناب کنید تا اطمینان حاصل شود که ارتودنسی به دندان آسیب نمی‌رساند.

در وهله اول  آب نبات به خاطر سفتی بیش از حدش می تواند به ارتودنسی و دندان آسیب برساند.  مهمتر از همه این است که آب نبات ممکن است به دندان‌ها بچسبد و در آنجا ماندگار شود و خطر ایجاد حفره‌ها را بیشتر کند و انباشته شدن آن در زیر سیم‌های ارتودنسی تمیز کردن دندان‌های  را دشوار خواهد کرد.

آجیل‌های سفت ترکیبی از  بدترین مواد برای افرادی است که ارتودنسی انجام داده اند. اگر واقعا به دنبال پروتئین و چربی‌های سالم حاصل از آجیل هستید همیشه می‌توانید آجیل را با کره گردو یا کره بادام زمینی جایگزین کنید. ذرت  این غذای به ظاهر بی ضرر در واقع یکی از بدترین چیز‌هایی است که در صورت داشتن ارتودنسی دندان وقتی خورده شود،  دانه‌های خرد نشده و سفت و سخت آن ممکن است مشکلات زیادی ایجاد خواهد کرد.

نان‌های سفت می‌توانند بر روی سطح براکت‌های شما آسیب وارد کرده و آن‌ها را جدا کنند. به یاد داشته باشید که آن‌ها فقط مانند یک ماده چسبنده به دندان شما وصل شده اند. در حالی که این ماده به طور کلی به اندازه کافی قوی است تا در برابر اکثر غذا‌ها مقاومت کند، اما به هر حال غذا‌های سفت می‌توانند آن‌ها را شل کنند. اگر این اتفاق برای شما افتاد، وسوسه نشوید که خودتان دوباره براکت‌ها را وصل کنید.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: