bazarnews

کد خبر: ۶۰۶۳۹
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۲
اطلاعات دقیق از اوضاع کشور در این دوره توسط رسانه ها انجام می شود ما نمی خواهیم رسانه ها از دولت تعریف و تمجید کنند رسانه ها باید نقاد دولت باشند.

* (با بیان اینکه با بی اخلاقی به جایی نمی رسیم): آنجایی که می تواند فساد را کم کند رسانه ها باید با آزادی بیان کار کنند و اگر خبرنگاری به صورت مستند فسادی را افشا کرد از او حمایت کنیم.

* هر چه نقش دولت در اقتصاد بیشتر باشد فساد هم بیشتر است. اگر به رسانه ها نقش مستقل بدهیم می تواند مانع فساد شود. بنابراین نباید اجازه دهیم هیچ رسانه ای تعطیل شود و تلاش کنیم رسانه ها از حالت زیان دهی خارج شوند.

* تلاش زیادی می شود که بگویند دولت ناکارآمد است وقتی این موضوع تکرار می شود خود مسئولان هم باورشان می شود که نا کارآمد هستند، در این جا رسانه می توانند با انتشار حقایق عملکرد دولت این ذهنیت را اصلاح کنند.

* کارنامه دولت تدبیر و امید با افتخار در مقایسه با دولت های قبل قابل دفاع است. وقتی دولت اصلاحات تحویل دولت احمدی نژاد شد برداشت از میدان مشترک قطر برابر بود وقتی ما دولت را تحویل گرفتیم برداشت قطر دوبرابر شده بود.

* (با اشاره به عملکرد دولت‌های یازدهم و دوازدهم در زمینه حمل نقل هوایی اشاره کرد): در این دولت‌ها برای نخستین بار هواپیمای نو وارد ناوگان حمل و نقل کشور شد.

* در این سالها در بخش کشاورزی، خودکفایی گندم و بقیه محصولات و صادرات آنها کارهای بزرگی انجام شد، ولی گاهی دولت را به حدی تخریب می‌کنند و کارهای بزرگ را نادیده می گیرند که مدیر دولتی انگیزه خود برای ادامه کار از دست می‌دهد.

* اکنون ما از قطر در میادین مشترک گاز بیشتر برداشت می کنیم و شاید تا پایان سال به ۶۰۰ میلیارد متر مکعب برسد.

* آگاه کردن افکار عمومی در این زمینه بسیار تعیین کننده است. اگر رسانه ها در پذیرش سیاست های دولت منصفانه عمل کنند کار دولت آسان خواهد شد.

* انتقال اطلاعات دقیق از شرایط کشور خیلی مهم است، رسانه‌های شجاع و آنهایی که منافع ملت برایشان مهم است در چنین شرایطی نقشی تعیین کننده دارند ما به عنوان دولت از همه رسانه‌ها و مطبوعات کشور به صورت جدی حمایت می‌کنیم و در همین از حد از آنها می‌خواهیم به ترویج اخلاق و انصاف بپردازند.

* باید کاری کرد که اگر ارباب رجوعی متوجه فساد در دستگاه، فرد و مدیر دولتی شد و مثلا مطالبه وجهی خارج از قانون کرد این امنیت و جرات را داشته باشد که آن فساد را به نهادهای نظارتی و قضایی اعلام کند.

* فرصتی داریم که اقتدار ملی خود را به نمایش بگذاریم و بهترین فرصت انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفند ۹۸ است. این انتخابات می تواند به جشن پیروزی و مشارکت ملت ایران تبدیل شود و کاری کرد که همه گروه‌ها، جریان‌ها و خطوط سیاسی موجود، احساس کنند در سرنوشت کشور سهیم هستند.

* این بستگی به روش، ذهنیت و برخورد ما در کلان حاکمیت با این موضوع دارد. اگر روش محدود، بسته، حذف و تنگ نظری را انتخاب کنیم مردم استقبال نمی‌کنند و می‌گویند حال که خودتان دست‌چین می کنید، خودتان هم بروید رای بدهید ولی اگر فضا باز باشد به طوری که مردم احساس کنند به طور نسبی در بین کاندیداها فرد مورد نظرشان حضور دارد، مشارکت خواهند کرد. در انتخابات گذشته رهبری فرمودند اگر ما را قبول ندارید به خاطر ایران شرکت کنید، این تعبیر از شاهکارهای رهبری بود.

* (با تاکید بر اینکه امسال نیز به مشارکتی مانند آنچه در سال های ۹۲، ۹۴ و ۹۶ اتفاق افتاد نیاز داریم): باید با سعه صدر و سینه فراخ با مسایل کشور برخورد کنیم و به معنای واقعی انتخابات قانونمند و رقابتی برگزار شود و رسانه‌ها و نخبگان جامعه به این نتیجه برسند که شرایط برای برگزاری انتخاباتی واقعی فراهم است.

برچسب ها: دفاع ، جهانگیری ، کارنامه
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: