bazarnews

کد خبر: ۶۰۷۳۹
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۰
شرایط اقتصادی جهان این روزها به‌گونه‌ای است که بسیاری از ما نوعی فشار و نگرانی اقتصادی را تجربه می‎کنیم.

 اگر می‎خواهید باصرفه‌جویی معقول، مقدار بیشتری از درآمد ماهانه خود را پس‌انداز کنید و دغدغه‌های مالی کمتری داشته باشید، سبک زندگی خود را تغییر بدهید تا بتوانید از این شرایط با سختی کمتری عبور کنید.

  پول توی جیب‌تان را خرج کنید

 برخی با اینکه می‌دانند پولی در جیب‌شان نیست، روی درآمدهایی که قرار است به‌دست بیاورند حساب و با تکیه بر درآمدهای پیش‌بینی شده در آینده، خرج می‌کنند. روی درآمد واقعی و ماهانه خود حساب کنید نه چیزهای باارزشی که از قبل داشته‌اید یا هدیه گرفته‌اید.

   مراقب خریدهای بدون برنامه باشید

 فروشگاه‎های بزرگی که انواع محصولات را برای فروش عرضه می‌کنند، برای صرفه‌جویی در وقت مناسب هستند. اما زمانی که در این فروشگاه‎ها هستید، باید بیشتر مواظب خرج کردن پول توی جیب خود باشید. بارها اتفاق افتاده است که با ورود به فروشگاه‌های بزرگ، به‌نظرتان مبلغ کمی خرید داشته‌اید. با رسیدن به صندوق فروشگاه تازه متوجه هزینه زیادی که برای خریدهایتان کرده‌اید می‌شوید و مجبورید پول هنگفتی هزینه کنید.

   مقدار مصرف مواد شوینده را کمتر کنید

 در خرید و مصرف برخی اقلام، باید دقت بیشتری داشته باشید. به‌طور مثال، مواد شوینده را با میزان لباس‎ها هماهنگ کنید؛ نه بیشتر مصرف کنید و نه کمتر. توجه داشته باشید که میزان بالای مواد شوینده تضمینی برای تمیز شدن لباس‌های‎ شما نیست.

   هر‌ماه 10درصد پول‌تان را پس‌انداز کنید

 روزی که حقوق می‎گیرید، اول 10درصد آن را جدا کنید، بعد شروع به خرج کردن مابقی آن، براساس اولویت‌های خود کنید. گوشه چشمی به پس‌اندازتان نداشته باشید و فکر کنید چنین پولی ندارید.بعد از مدتی یک حساب پرپول خواهید داشت.

   هزینه‌های جاری و روزمره‌تان‌ را یادداشت کنید

 نوشتن جزئیات هزینه‎های شما باعت می‎شود حواس‌تان بیش از پیش به پول و درآمدتان باشد، کمتر خرج کنید و در نتیجه پول‌تان پس‌انداز شود.

   از نرم‌افزارهای مالی و مشاور کمک بخواهید

 اگر واقعا احساس می‌کنید که همه راه‎ها را امتحان کرده‌اید و به نتیجه نرسیده‌اید و این موضوع شما را تحت فشار قرار داده، خیلی راحت و بدون خجالت از دیگران کمک بخواهید. به یک کارشناس امور مالی مراجعه کنید و شرایط‌تان را با او در میان بگذارید. این افراد تجربه رویارویی با مشکلی شبیه به مشکل شما را دارند و با ارائه برنامه‌ای واقع‌بینانه به حل مشکل شما کمک می‌کنند. اگر حوصله کارشناسان را ندارید، از نرم‌افزارهای مدیریت مالی کمک بگیرید که این روزها در دسترس هستند. سعی کنید براساس برنامه‌ریزی که نرم‌افزار برای شما می‌کند پیش بروید و دستوری را از قلم نیندازید. با این کار، مدیر منابع مالی خود می‌شوید و حساب دخل و خرج بهتر دست‌تان می‌آید.

اقتصادآنلاین

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: