bazarnews

کد خبر: ۶۰۹۲۸
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۵
مهدی طحانی امروز (دوشنبه) در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا به افت بیش از هشت هزار واحدی شاخص بورس در بازار روز گذشته اشاره و افزود: روز گذشته بازار در ابتدای معاملات روند صعودی را در پیش گرفته بود و در نیم ساعت نخست معاملات، وضعیت حاکم در بازار برای سهام بزرگ مطلوب بود.

طحانی اضافه کرد: سهام بانکی‌ها مانند بانک تجارت، صادرات، همچنین فولاد مبارکه و پالایش نفت اصفهان تا آستانه ایجاد صف خرید پیش رفتند، اما به واسطه ایجاد رنج منفی در سهام بانک ملت و ترکیدن حباب قیمتی سهام کوچک جو کلی بازار برهم خورد.
طحانی گفت: این موضوع که صف خرید در برخی از سهم‌ها جمع نمی‌شود، اتفاق خوبی نیست، اما در بازار روز گذشته بر روی سهام بزرگ شاهد ایجاد صف فروش نبودیم.
این کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان ساخت: پیش‌بینی اینکه چه اتفاقی در روزهای آینده در انتظار بازار است کمی دشوار به نظر می رسد، اما صحبت‌های مطرح شده حاکی از افت شاخص بورس تا کانال 300 هزار واحد بود که دیروز شاخص به کانال 301 هزار واحد رسید.
وی با بیان اینکه پیش بینی می شود بازار از امروز شکل دیگری به خود گیرد، افزود: انتظار این است که تا سه روز آینده گزارش 6 ماه شرکت‌ ها بر روی سایت کدال منتشر شود و به طور حتم این اتفاق بر روند بازار تاثیرگذار است و بهتر می‌توان در مورد عملکرد شرکت‌ها قضاوت کرد.
طحانی گفت: گزارش مثبتی در زمینه سهام بنیادی بر سامانه کدال منتشر خواهد شد، اما سهم‌هایی که رشد حبابی داشتند و بعد با ریزش همراه شدند، گزارش‌هایی را منتشر می‌کنند که چنگی به دل نخواهد زد.
این کارشناس بازار سرمایه افزود: تا زمانی که قیمت کالاهای کامودیتی محور در بازار جهانی ریزش معنادار نداشته باشد و نیز نرخ سود سپرده بانکی افزایش پیدا نکند، نگرانی برای بازار سرمایه وجود ندارد.
وی افزود: پول‌های بزرگ چسبندگی زیادی به سپرده‌های بانکی دارند، بنابراین چنانچه هر یک از این اتفاق ها به وقوع بپیوندند، می‌تواند بازار را دچاد چالش کند.
به گفته طحانی، صنایع فلزات اساسی ، پالایشی‌ها، بانکی، پتروشیمی و کانی های فلزی از جمله صنایعی محسوب می شوند که مورد اقبال سهامداران در بازار سرمایه قرار خواهند گرفت.

برچسب ها: طحانی ، بورس ، بازار سهام
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: