bazarnews

کد خبر: ۶۰۹۳۹
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۲
چهارمین جلسه رسیدگی به پرونده شبنم نعمت‌زاده به ریاست قاضی مسعودی مقام در حال برگزاری است.

گروه اقتصادکلان بازارنیوز: قاضی مسعودی مقام در ابتدای چهارمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات شنبم نعمت‌زاده و محمدرضا لشگری‌پور ضمن اعلام رسمیت جلسه مواد ۱۹۳ و ۱۹۴ قانون آیین‌دادرسی کیفری را قرائت و تفهیم کرد و گفت: در جلسه قبل تفهیم اتهام به شرکت توسعه دارویی رسا صورت گرفت و در این جلسه وکیل مدافع این شرکت می‌تواند دفاعیات خود را ارائه دهد.

در این بخش از جلسه دادگاه وکیل شرکت توسعه دارویی رسا در جایگاه قرار گرفت و بیان کرد: هیچ وکیلی در نظام جمهوری اسلامی نمی‌تواند و همچنین اجازه دفاع از فساد و جرم را نخواهد داشت بلکه هدف از ورود وکلا به دادرسی جهت کشف حقیقت و رسیدن به هدف مقدس که همان عدالت می‌باشد محسوب می‌شود.

وی با انتقاد از عملکرد برخی از رسانه‌ها در پوشش اخبار جلسات این دادگاه گفت: فضای رسانه‌ای که ایجاد شده فشار‌های ناجوانمردانه‌ای را برای موکل همراه داشته است البته دادگاه حتما به چیزی که حق است خواهد رسید و حکم شایسته را صادر خواهد فرمود.

وی ادامه داد: در کیفرخواست مشاهده می‌کنیم که قضات تحقیق، محوریت را گزارش ضابطین قرار دادند و ضابطین نیز تحلیل‌های خود را نوشته‌اند که البته مستندات کافی باید ارائه شود.

وکیل شرکت توسعه دارویی رسا در ادامه با تقدیر از رئیس دستگاه قضایی اظهار کرد: از ریاست قوه قضاییه که با تدبیر خود ساختار مجتمع اقتصادی را به این شکل قرار دادند تشکر دارم؛ چرا که این فضا فضای مناسب‌تری برای این جلسات است.

وی در ادامه با بیان اینکه مسئولیت کیفری شخص حقوقی در نظام حقوقی ما امری نو و بدیع است گفت: پس از خروج آقای لشگری‌پور از مدیریت عامل، دفاتر به دقت بررسی شد و از ۵۰ شرکت تحلیل شده، میزان تخفیف برای ۳۳ خریدار بیش از ۷۵ درصد است که این موضوع زیان‌فروشی و فاقد مصوبه است.

وی افزود: همچنین از ۳۳ خریدار، تخفیف ثبت شده برای ۱۶ داروخانه بیش از صد درصد است و در یک مورد نیز بیش از ۲۰۰ درصد نیز تخفیف لحاظ شده است و ۳۲ داروخانه از داروخانه‌های مذکور علی‌رغم اینکه شرکت رسا به آن‌ها دارو فروخته، اما از شرکت توسعه دارویی رسا طلبکار هستند در حالی که چنین طلبی واقعیت نداشته. برای مثال در داروخانه دکتر مهدی مشهد از اساس چنین داروخانه‌ای موهوم است و تمام فاکتور‌های آن صوری است چنین اقداماتی خارج از مصوبات هیئت مدیره بوده است.

وی در ادامه با اذعان بر اینکه ماهیت این اسناد و فاکتور‌ها واقعی نیست و فاکتور‌های صوری برای تصاحب اموال شرکت بوده است بیان کرد: تماس با برخی از داروخانه‌ها نشان می‌دهد که از اغلب جوایز و تخفیفات اطلاعی نداشته‌اند برای مثال داروخانه آریا مشهد از شرکت موکل دارو خریداری نکرده و از اغلب جوایز و تخفیفات مطلقا خبر ندارد. این حاشیه تخفیف صرفا برای فریب مراجع نظارتی طراحی شده است.

وی عنوان کرد: از ۱۶ میلیارد تومان فروش به سازمان هلال احمر بیرجند، برای ۱۲ میلیارد تومان فاکتور صوری صادر شده است و بررسی‌های اخیر اسناد مالی نشان می‌دهد صدور فاکتور‌های صوری زیر نظر آقای لشگری‌پور مدیریت می‌شده است.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: